Leta i den här bloggen

tisdag 12 maj 2009

Ifall ni undrar

Så kan jag tala om för er att jag nu befinner mig i Växjö igen efter en lite för lång tripp hem. Skulle ju egentligen åkt tillbaka igår men då va jag så förkyld att jag inte orkade ens tänka tanken på att sitta på bussen i 3,5 timmar. Helgen va skitrolig förutom när jag va sur på söndagförmiddagen (det fick ju sin förklaring när jag blev sjuk på kvällen) och tyckte att min mor och pojkvän var dummast i världen när de ville hålla på i trädgården när jag bara ville ligga kvar i sängen. Men det hela löste sig när jag fick mat haha.

Hur som helst, nu är jag tillbaka i föreläsningarnas värld, 500 kr fattigare och ett jobb rikare. Yes, intervjun med Akzo Nobel gick bra så i juli och halva augusti kommer jag att befinna mig bakom receptionsdisken 7.30-16.00 mån-fre, övrig tid kan ni hitta mig på diverse stränder och uteserveringar, leta efter blekast/rödast möjliga så hittar ni rätt haha.

Nu skulle jag egentligen varit i stallet på hopplektion men eftersom jag är en så förståndig människa (yeah right) så stannar jag hemma tills jag är helt frisk så att jag inte riskerar att missa fler ekonomilektioner. Det är smart, men det suger. Hoppas de andra får kul utan mig.

Avslutar detta evighetsinlägg med en konversation mellan mig och Dessie från i lördags när min pojkvän och hennes pappa(som inte är samma person sm nån trodde) skulle komma och köra oss till stan. Vi kan kalla den "Blondiner spekulerar"

Jag: Får alla plats nu, "min" bil är rätt stor...

Dessie: Min är större, det är en Volvokombi.

Jag: Det är min med.

Dessie: Vad är det för färg?

Jag(lite osäkert): Guld-beige... ganska ljus...

Dessie (tvärsäker): Min är vit, vit är större.

Jag: ok.

Jag får väl försvara oss med att det fanns en liiten mängd vin/cider inblandad... Hahahah

//Lina

Inga kommentarer: