Leta i den här bloggen

torsdag 18 december 2008

I'm going home!!!

Yes, idag hade vi sista föreläsningen så imorn kl 9 bär det av hem till Viken. TJOOOHOOO!!!!

Det verkar kanske lite konstigt att jag längtar hem så mycket när jag åker hem ganska ofta men det skiter jag i, jag längtar som fan ändå. Tänkte räkna upp fem saker jag saknar mest:

1. Att vakna bredvid min älskling.
2. Att dricka te med min mor på kvällarna
3. Att ha tillgång till två garderober, min och syrrans
4. Att ligga i Ias säng och störa mej på saker
5. Att umgås med Cajsa & Linnéa, som känner mej så bra att jag inte behöver anstränga mej för att va social och trevlig :P

Dessutom ska det bli underbart att kuna sova längre än till 05.30 eftersom vi inte bor granne med en mataffär.

Fem saker jag däremot kommer att sakna med Växjö är:

1. Affärerna, Västervik har inte riktigt lika bra shopping
2. Bussarna, hemma går det två bussar om dagen, om man har tur
3. Att få bestämma själv när jag vill göra saker, utan att ta hänsyn till tre andra människor
4. Att slippa elda och vänta på varmvatten varje gång jag vill duscha
5. Att ha nära till Willys när man kommer hem och kommer på att man har glömt att köpa en enda sak

So now you know... Nu ska jag packa klart!

//Lina

Inga kommentarer: