Leta i den här bloggen

fredag 12 december 2008

Glögg-Kväll!

Godmorgon!
Igår blev det ingen träning utan istället glöggkväll hos Mimmi. Det började med att vi skulle dricka kaffe hema hos henne i världens mysigaste lägenhet som jag va helt övertygad om låg på söder men visade sig ligga på typ syd-väst, i ett riktigt fint Svensson-kvarter med flera underbara hus där vi kom på att vi vill starta kollektiv. Men skit samma, det va inte det jag skulle skriva om nu.

Hur som helst undrade Mimmi om jag ville ha lite kall Dufvenkroks vanilj-glögg till kaffet och inte helt oväntat tackade jag ja. Efter ett tag började flaskan se lite tom ut och eftersom ingen orkade göra mer kaffe plockades en ny glöggsort fram. Denna gången blev det whiskeyglögg. Den uppskattades inte riktigt av Miss Lowejko (som har haft en lite jobbig upplevelse i samband med whiskey) så den fick jag dricka upp själv. Hälsosamma som vi är kom vi på att vi skulle gå en promenad och kolla på alla fina julpyntade hus i kvarteret. Mycket mysigt. Och väldigt kallt. Naturligtvis tyckte vi att vi förtjänade att värma oss med ytterligare en glöggsort, Amore hjortron. Den blev min absoluta favorit. Vi är inte bara hälsosamma utan också väldigt smarta (ni som inte fattar ironi kan sluta läsa här och hitta en seriös blogg istället) så vi började dekorera Mimmis ytterdörr med diverse sjuka bilder. Vi lyckades så bra att jag tog fel dörr på väg upp från tvättstugan och gick in till grannen istället. En aning pinsamt. Efter den incidenten gav vi oss på Prestige Cognacs-glögg, Mimmis favorit för kvällen, och började skicka lite smått störda sms (Mimmi låtsades va stalker och jag trakasserade min stackars pojkvän), Mycket underhållande tyckte vi. Framåt elva kände vi att det va dags att avrunda kvällen med en flaska vanlig glögg så det gjorde vi. Nu kanske ni börjar ana vilken nivå humorn höll resten av kvällen, ni som har sett kvarteret skatans whiskeyprovning vet vad jag menar...

Men jag tog mej hem iallafall och lyckades till och med värma lite mat. Tur att det bara var halvflaskor för 20% är ju fullkomligt livsfarligt eller vad säger du Mimmi?? :P

Kul va det iaf, så vi funderar på att göra om samma sak ikväll :D

//Lina

Inga kommentarer: