Leta i den här bloggen

tisdag 30 december 2008

Dumheter 2008

Varsågoda, här är de 5 dummaste sakerna jag gjort 2008, read and enjoy... Vilken tycker du ska vinna??

1. Visfestivalen, jag tycker att det är en bra idé att ha efterfest hos Anders utan att fråga först, så jag dyker upp mitt i natten tillsammans med ca 5 personer. Som tur är hade Anders själv börjat efterfesten men stackarn blev minst sagt förvånad när vi dök upp. Av okänd anledning skulle jag visa att kartong är ett ganska brandsäkert material så ni kan ju försöka föreställa sig Anders min när jag ger honom en tändare och säger "Anders det har brunnit i ditt kök men det va inte mitt fel."
Det va den kvällen jag personifierade "crash and burn" enligt Anders.

2. I slutet av sommaren skulle jag, Danne och Jocke åka till Ikea för att jag skulle bunkra upp med hushållssaker till mitt nya hem. Vi skulle också ta en liten tur till Nykvarnfestivalen och se Ia bland andra i Push the Daisy. Ikea va en minst sagt speciell upplevelse men det brukar det ju va när jag är där. Jag impulsköpte iaf inga möbler som knappt gick in i bilen den här gången. Hur som helst hade jag inga kontanter ute när vi skulle betala festival inträdet på 60 kr så Danne och Jocke fick gå i förväg när jag tog ut pengar på tågstationen. Tyvärr fattade jag inte riktigt vägbeskrivningen så jag trodde att jag skulle gå över spåret för att komma till andra sidan. Sagt och gjort så trippade jag glatt ut på perrongen och över ett gammalt avstängt spår. På andra sidan väntar 4 väktare och jag blir tagen för "olovligt beträdande av spårområde". Resultatet blir 1000 spänn i böter och en plats i brottsregistret.

Nu tar jag en liten fika paus och återkommer med nästa tre lite senare...

Inga kommentarer: