Leta i den här bloggen

måndag 16 maj 2011

Svåra beslut

Det finns mycket som jag tycker är irriterande här i livet. Borrande hantverkare kl 7 på morgonen, försenade bussar, när jag ska kolla på ett plagg i affären och galgen fastnar i de andra plaggen och det slutar med att allt åker ner på golvet samt snåla människor är bara några av de saker som "just creams my corn" som Penny skulle ha sagt (japp, jag är besatt av Big Bang Theory). Men något av det mest irriterande jag vet är när jag måste bestämma mig.

Jag lider nämligen av norra Europas värsta beslutsångest och måste tänka över allt typ 100 gånger innan jag bestämmer mig. Och tro inte att detta hjälper mig att fatta mogna, genomtänkta och bra beslut alla gånger. Nej, oftast slutar det med att jag bara kör på det som känns bäst och struntar i vad som kanske är vettigast.

Just nu håller jag på och velar mellan att skaffa katt eller inte. Är såå himla sugen på ett husdjur och det har jag ju varit i snart ett år. Det funkade inte med mammas katt eftersom den inte trivdes här så nu är jag sugen på en kattunge som man kan vänja vid att va innekatt från början. Fast helst vill jag ju ha två så att de har sällskap av varandra när jag inte är hemma.

Har hittat två som skulle passa perfekt men nu är frågan om det är smart att skaffa dem nu innan sommaren eller om jag ska vänta till efter när jag vet lite mer hur livet ser ut. Hjärnan säger vänta men hjärtat säger "Hämta dem nuuuu". Jobbigt jobbigt...

2 kommentarer:

Fitnessjossan sa...

sv: Ja men alltså den vägrar ge med sig, jag får inte heller träna som jag vill och då blir jag sugen på allt man kan tänka sig. Jag föll för frestlesen och käkade glass, inte så gott som jag hade förväntat mig men men man lär sig av sina misstag. Jag hatar verkligen att vara sjuk!! Hoppas du också blir frisk snart :)

Hmmm tufft beslut, jag tycker att du ska vänta tills hösten. Nu är det ju sommar och då är man inte så mycket hemma heller. Bättre att vänta tills hösten kanske så både du och katten(erna) vänjer sig vid varandra och sitt nya hem o dig :)

Anonym sa...

Vad är det för bebisar du hittat?? :) Marcelle och Phoebe som bodde hos oss i typ två år söker nytt hem sa Fabbe. Hade tänkt att fråga hyresvärden om jag får ha katt här men tvivlar på det.:( Tråkigt,för jag saknar dom så jag håller på att bli tokig!!

Kram
Lenny