Leta i den här bloggen

tisdag 24 maj 2011

Att våga eller inte våga?

Ibland förstår jag mig inte på mig själv. Jag fattar inte varför jag måste analysera sönder visa saker tills det inte finns något kvar, när jag släpper förbi annat utan att ens reflektera över det.

Mitt största analys-objekt är min framtid, vad jag ska göra, när jag ska göra det och framförallt vart jag ska göra det. Det är ju så svårt! Typiskt mig att börja noja över hösten lagom när sommarjobbet är fixat men sån är ju jag. Jag vill ligga steget före och ha en plan att följa.

I mitten av augusti är det meningen att jag ska sluta på Systembolaget, om jag inte får förlängt till september, det beror lite på hur turistsäsongen blir. Så nu är den stora frågan: Vad ska jag göra sen? Jag veeet inte!

En del av mig (en ganska stor del) vill verkligen flytta till en annan stad, jag är ganska trött på Västervik och även om det är mysigt här på sommaren så är det ju inte så spännande på hösten/vintern. Jag skulle vilja testa att åka utomlands en säsong och uppleva ett annat land. Jag vill hitta ett jobb som jag trivs med och känner att jag kan utvecklas inom, jag vill ju ha nån slags karriär. Jag vill testa att bo i en storstad, det största jag bott i är Växjö och det är ju inte direkt gigantiskt. Stockholm eller Göteborg kanske? Göteborg lockar nog mest där. Men Stockholm är ju bättre ur karriärssynpunkt.

Som sagt, det är så jävla svårt. Men jag vill inte behöva ångra att jag aldrig vågade prova något annat för att det var bekvämt att stanna kvar.

2 kommentarer:

Therese sa...

Hej!

Hittade in på din blogg från FB :P Håller helt med dig om inlägget, satt i samma tankar själv häromdagen! Fattar inte att det ska vara så svårt att välja och ta tag i saker man vill :P Västervik är ju som sagt bra tråkigt på vinterhalvåret så de är ju inte precis så att man längtar.

//Therese :P

Kaos-Lina sa...

Ja det är verkligen skitsvårt... Känns som att man måste komma iväg och se nåt annat innan man fastnar här :P