Leta i den här bloggen

måndag 30 maj 2011

Lista!

Snodde en lista från Michaela Forni :)

Matvanor:


Bästa maträtt? Älskar så många olika maträtter men sallader, kött och potatisgratäng, tacopaj och mozzarellasticks är favoriterna just nu.
Bästa efterrätt? Pannacotta, något med choklad eller fruktsallad.
Bästa dryck? Vatten, dricker massor jämt.
Hatdryck och maträtt? Energidryck är hemskt och det värsta man kan bjuda mig på är inälvsmat.
Bästa alkoholdryck? Mousserande vin och fisherman.
Använder du smör på smörgåsen? Japp, ganska mycket också.
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis! Älskar att plocka själv.
Bästa soppan? Svampsoppa, så himla gott.
Favoritglass? Sorbet av olika slag eller chokladglass.


Shoppingvanor:

Hur mycket shoppar du för varje månad? Det är olika. Det kan bli ett par tusen en månad och 100 :- en annan. Beror på lönen.
Har du mer skor än kläder? Nej, har rensat ut massor med skor och sålt på tradera/gett bort. Måste ju göra plats om jag ska kunna köpa nya hehe.
Favoritplagg? Tighta partyklänningar.
Favoritfärg på kläder? Svart eller vitt, men jag ska försöka bli lite mer färgglad i sommar. Har spanat in en klänning i orange som jag ska prova senare.
Favoritfrisyr: Nytvättat, fönat och plattat men med lite lösa vågor i topparna.
Bästa mönster: Randigt känns aldrig fel.
Bästa accessoar: Fina naglar och något snyggt smycke. Hellre för lite accessoarer än för många.
Underkläder? Jag gillar underkläder men gillar inte att lägga mycket pengar på dem så det blir oftast från H&M, eller Bik Bok. Älskar H&Ms bh:ar som finns i så många söta färger.
Hatplagg? Allt som korvar sig eller överhuvudtaget rör sig, åker ner, åker upp eller sitter illa. Strumpbyxor är nog värst, ni vet sånna som åker ner till knäna, snurrar sig och är allmänt störiga.

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du? Jag jobbar som bartender och snart på System Bolaget. Men bara över sommaren.
Vad vill du bli? Ekonomiskt oberoende haha.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Trivs med vissa delar av mitt jobb, att torka upp kiss från golvet kl 3 på natten är mindre kul. Min utbildning kan väl sammanfattas med ett ord: Besvikelse.
Är lönen viktigast? Nej, men den är väldigt viktig.


Lite allt möjligt:


Har du barn? Nej det har jag inte.
Är otrohet okej? Nej, men det kan ju finnas olika anledningar till att det händer så man ska inte döma folk för snabbt.
Älskar du någon? Ja min Daniel, min familj och vissa av mina vänner.
Betyder familjen mycket för dig? Ja den är väldigt viktig.
Vart åker du helst på semester? Jag gillar ju Spanien och hoppas att det blir en resa dit i September.
Bästa klimatet? Sol, lagom varmt och ingen vind.
Hemmafest eller krogen? Först hemmafest sen krogen.

Inga kommentarer: