Leta i den här bloggen

måndag 1 september 2014

Nu kör vi september!

Äntligen är september här!!! Som jag längtat! För er som inte vet kan jag berätta att jag verkligen älskar september. Augusti har sällan varit en bra månad för mig, det är alltid den månaden när saker tar slut (sommaren, jobbkontrakt, förhållanden etc.) men september känns som en nystart. I tre års tid har riktigt bra saker hänt i september så jag håller tummarna för att det blir så även i år.

September är ju även månaden jag har sagt att jag ska ägna åt att ta tag i mig själv och min träning igen. Så jag börjar den med en "detox-vecka". Minimalt med socker, mjöl, mejeriprodukter och annat dom inte är bra för mig och min kropp och maximalt med grönsaker, bra protein och bra fetter (nötter, avokado, olivolja).

Jag har inspirerats av http://metrobloggen.se/sizezero/superdiet_ga_ner_55kg_pa_en_vecka/, och modifierat den dieten lite. Målet är verkligen inte att gå ner 5 kg på en vecka så jag har lagt till ett eller två mellanmål per dag. Kör detta tillsammans med min syster vilket gör att det inte kommer att bli lika lätt att fuska. Har vägt in mig idag på 60,2 kg vilket är det mesta jag vägt på tre år. Har dessutom mätt mig på 5 olika ställen på kroppen. Är inte nöjd med mig själv nu kan jag ärligt säga. Fattar inte att jag har blivit så lat. Men nu ska det bli ändring!  Tänkte väga och mäta mig när veckan är slut och se om det givit nåt resultat. Hoppas på minst 1-2 kg ner och ett par cm framförallt i midjan.

Dagens mat och motion blir följande:

Frukost: 1 dl hallon och blåbär med 1/2 dl naturell yoghurt och 1 msk solros- och linfrön + 1 kokt ägg + kaffe med sojamjölk

Lunch: 1/2 burk tonfisk med blandad sallad.

Mellanmål: sockerfri kvarg med lite solrosfrön, kaffe med sojamjölk

Middag: 100gr nötkött med blandad sallad och svampsås

Ett stort glas vatten ingår i alla mål!

Motion: 40 min powerwalk och 50 situps

Så, där har ni dag ett. Ska försöka lägga upp matschema varje dag så undviker jag att trilla ner i fuskträsket. Är så peppad på ett sundare liv nu!!

Inga kommentarer: