Leta i den här bloggen

söndag 21 september 2014

Nytt jobb!

Ifall någon har missat det så har jag precis börjat på ett nytt jobb. Så spännande! Jag ska stå i receptionen på Gränsö slott hotell och spa varannan helg och några dagar då och då. Jag ska givetvis vara kvar på  Systembolaget också. Men det ska bli kul att prova något annat också. Nu går jag bredvid  i receptionen och försöker lära mig så mycket som möjligt.

Det är verkligen jättekul att lära sig allt nytt även om det är mycket att ta in. Så nu är det hårdkörning de närmsta veckorna så att jag för in alla rutiner tills jag ska stå där själv. Jag är ledig 3 dagar de närmaste 3 veckorna så  fritid är inget  jag har för mycket av direkt. Men sedan lugnar det ner sig så tanken är att jag ska ha ett normalt liv i november igen.

Trots att det är stressigt att hålla ordning på två srbetsplatser med olika scheman så är det verkligen jättekul att det händer något nytt. Mitt liv är så himla bra just nu!

Snart börjar även min hyresvärd att bygga om så att jag får ett riktigt sovrum! Det ser jag verkligen fram emot! Vi väntar bara på att en hantverkare ska komma och flytta ett element, sen börjar renoveringen.

Nu ska jag gå och fixa en kopp kaffe och sedan bara ta det lugnt i soffan med ett par nya tidningar och lite choklad. Börjar jobba kl 14.45 och ska stanna till 22.45 så jag behöver en lugn dag hemma känner jag. Imorgon är jag helt ledig och har inget planerat. Det ska bli otroligt skönt!

Hoppas att ni har en bra söndag mina vänner!

Inga kommentarer: