Leta i den här bloggen

onsdag 2 april 2014

Lång dag

Hej hej hej!

Idag har det varit en lång men bra arbetsdag. Jag började 7 med tretimmarsmöte och sedan var det dags att öppna butiken och köra på fram till 18.20. Så nu är det en trött Lina som bara har legat i soffan och kollat på serier hela kvällen. Big Bang Theory, Sveriges Mästerkock och Biggest Loser. Känner mig lite lat men var på ett kettlebellspass i måndags och igår gick jag och Malin runt Maren (ca 6 km) i riktigt bra tempo. Imorgon ska jag på Yoga, det ska bli superkul!

Jag tycker verkligen att det är kul att träna nu. Jag känner aldrig att jag "måste" utan längtar till träningsdagarna. Kettlebells är verkligen min grej, det är högt tempo, bra övningar som känns att de tar på hela kroppen och dessutom är passet bara 40 min vilket gör att jag inte tappar fokus.

Träning för mig måste vara rolig, annars gör jag det inte bra. Jag tror att alla kan lära sig att tycka om att röra på sig bara man hittar sin grej. För mig är det ridning, powerwalks, kettlebells och yoga/pilates som är favoriterna. Sedan kan jag tycka att det är kul att prova något annat då och då men jag kommer nog aldrig mer att gå tillbaka till att köra enbart styrketräning på gym. Det är helt enkelt inte jag.

Fler saker som är "jag" och inte kommer i ett inlägg som jag håller på med. Men jag vill att det ska bli bra så jag väntar lite med att publicera det.

Förövrigt så händer det mycket kul på jobbet nu, vi förbereder för butiksflytten (sjukt stort projekt), jag ska på kurs i Stockholm (Skarpö) nästa vecka, jag och två kollegor ska åka ner till Kalmar och "praktisera" en dag i en butik som är uppbyggd på samma sätt som den vi ska flytta till och så kommer sommarjobbarna snart. Kul när det händer lite.

Nu är jag dock så trött att ögonen går i kors så jag måste gå och lägga mig. Hoppas att ni har haft en bra Onsdag och att Torsdagen är snäll mot er!


Inga kommentarer: