Leta i den här bloggen

tisdag 29 april 2014

Tacksam!

Hej!

Foto: Nyfärgat hår och ny vecka! I like!

Idag har jag en halvledig dag. Jobbar bara mellan 15-18.30 så jag har hunnit med en hel del här hemma. Tvättar samtidigt som jag har kört en disk, ätit frukost ute i solen (HUR underbart är vädret?!?!?!) och plockat undan i vardagsrummet. Snart ska jag gå ner på stan och möta Anna, vi ska ta en kaffe och så ska jag försöka hitta några vettiga vårkläder. Jag rensade ur 4 stora kassar kläder i helgen, två som ska till Busfrö (secondhandbutik som säljer på kommission) och två som hamnade i en UFF låda.

Nu äger jag seriöst INGA bra vårkläder, har bara tjocka vintertröjor eller tunna sommarlinnen så ett par lite tunnare långärmade tröjor står på inköpslistan. Och eventuellt en klänning till Valborg.

Hur som helst, det jag skulle skriva om var ju tacksamhet. Aspretantiöst, jag vet. Men ibland måste man (jag) kolla tillbaka på hur livet har sett ut och vad man åstadkommit sedan dess. Ibland känns det som att jag står och stampar och inte kommer någonstans i mitt liv men så kollade jag ett par år tillbaka i bloggen och det ÄR ju stor skillnad.

Om man läser mina inlägg från 2011 och 2012 när jag bodde i lägenheter jag inte riktigt trivdes i, tjänade typ hälften av vad jag gör nu, jobbade tre dagar i veckan, inte hade några fritidsintressen och var allmänt missnöjd och jämför detta med livet nu. Stor skillnad! Nu har jag ju inte direkt gjort något storartat men jag har ju faktiskt många av de saker jag drömde om då.

Så idag tänker jag vara tacksam för följande:

1. Att jag har ett fast jobb som jag verkligen gillar och en plan hur jag ska ta mig vidare i min karriär.

2. Att jag har en fantastisk semesterresa inbokad till världens bästa Cajsa.

3. Att jag har en lägenhet jag trivs i.

4. Att jag har tillgång till en häst så ofta jag vill, helt gratis.

5. Att jag mår bättre än någonsin och känner ett helt annat lugn än innan.


Nu säger jag inte att mitt liv är perfekt, det finns fortfarande en del att jobba på, men skillnaden från innan är att jag inte känner samma stress längre. Förr fick jag ångest när jag tänkte på framtiden men nu känns det som att om mitt liv ser likadant ut om ett halvår som det gör nu så gör det inget. Jag är rätt nöjd för tillfället.

Inga kommentarer: