Leta i den här bloggen

lördag 26 april 2014

Härliga helg!

Nu tyckte jag att det var dags för ett nytt inlägg i lite positivare anda och vad passar då bättre än att blogga när solen skiner och jag har en helt ledig eftermiddag? Jag har i och för sig jobbat 8-14.30 men det gör ju inget eftersom det är en så kort dag. Efter att jag kom hem har jag inte gjort mycket nytta, åt lunch på tre minuter och och sedan tog jag med mig en kopp kaffe och en skål jordgubbar och gick ut i solen. Fick sällskap av min granne så vi satt och pratade om bl.a  lägenheter och inredning i nästan en timma. Så kul när någon har samma smak som jag. Nu är jag ännu mer peppad på att köpa en vit soffa haha.

Ikväll ska jag på bio med min mamma och syster. Vi ska se The other woman som jag tror kan vara riktigt bra. Jag gillar ju romantiska komedier och Cameron Diaz är en av mina favoriter. Efteråt tänkte vi ta ett glas vin på någon uteservering eftersom vädret är helt underbart.

Nu borde jag ta tag i min tvätthög som legat på sängen/golvet i snart en vecka och hånat mig. Så himla dumt att först tvätta 5 maskiner och sen inte orka vika och hänga in det där det ska vara utan lägga det i en hög. Så en del grejer får jag tvätta om istället. Pucko-Lina.

Förövrigt så är jag inne i en period när jag bara vill göra om i min lägenhet. Jag får ju inte riktigt till det så som jag vill. Först och främst så måste jag byta ut min soffa snart. Den är så sjukt sliten och tråkig. Sen ska det in ett nytt matbord + stolar och så vill jag ju måla om en hel del. Men allt får vänta tills jag kommer hem från Kanada som är ekonomisk prio ett just nu.

Imorgon är jag ledig och har inget planerat utan hoppas på fint väder så att jag kan åka ut till Gillie och sola lite i trädgården.

Inga kommentarer: