Leta i den här bloggen

söndag 23 februari 2014

Sunny Sunday!

What's up? Själv sitter jag i soffan med en kopp kaffe och planerar upp kommande veckan. Jag vet, visst låter det organiserat och väldigt out of character när det gäller mig? Men jag håller ju på att styra upp mitt liv och ett moment är ju att planera bättre och sen faktiskt följa min planering. Det är ju oftast där det falerar. Men nu gör jag ett försök och hoppas att det går bättre än vad det brukar göra.

Det som ska in i planeringen är jobb, träning, häst, mitt hem och så nåt slags socialt umgänge på det. Tur för mig att jag är singel och kan anpassa mitt liv efter mina egna önskemål bara. Tiden räcker ju inte till ändå tycker jag.

Mitt stora problem i livet är ju att jag är så förbannat morgontrött. Jag hatar att gå upp tidigt! Det gör ju att de dagar jag jobbar från 11.50 - 18,19 eller 20 är körda när det gäller något annat jobb och att ta hand om Gillie de dagar jag har henne. Om jag kom upp vid 8.00 som normalt folk så skulle jag ju hinna med mycket, mycket mer.

Hur som helst! Nu har jag gjort en veckoplanering som jag tror ska funka, men man vet ju aldrig.

Annars har jag haft en mestadels bra helg. Jag var ju på B riggen i fredags efter jobbet och åt middag med massa härliga människor. Supertrevligt men jag var så sjukt trött så gick hem redan vid 22 ca. Kände mig så duktig som släckte lampan redan vid 23 och tänkte att jag skulle få mååånga timmars sömn. Men så blev det icke! Kunde inte somna och sedan vaknade jag 2 gånger i timmen så ungefär tre timmar sov jag sammanlagt. Var ett vrak när jag skulle gå upp vid 7. Men det gick ändå rätt bra på jobbet som tur var.

Efter jobbet åkte jag hem och slappade i soffan i ett par timmar innan jag och Malin åkte ut till hästarna. Besökte även ett annat stall där Malin rider nu när båda hästarna är halta. Kul att få lite inspiration från andra ställen.

Tanken var att vi skulle gått ner på stan och tagit en drink på kvällen men båda var helt slutkörda så jag köpte mat på Corner och såg Mello istället. Inga toppenlåtar men ändå en helt ok kväll.

Idag har jag varit ute och gått med Malin och hennes dotter Melanie. 5 km i strålande sol, så himla härligt! Sen åkte jag, Anna och vår pappa och handlade och åt lunch. Så skönt att storhandla på helgerna när jag kan få skjuts och slipper bära hem tunga kassar.

När jag kom hem tog jag ett varv med dammsugaren och röjde upp i köket så det ser presentabelt ut. Sen började jag ju som sagt att planera. Ska väl fortsätta kvällen med matlagning och rensning av mitt sminkbord som ser så förjävligt ut att jag skäms, haha.

Hoppas att ni har haft en bra helg!

Inga kommentarer: