Leta i den här bloggen

måndag 10 februari 2014

Ny vecka!

 
Hola!
 
Kom hem från jobbet nyss och har slängt i mig lite middag (köttgryta som Anna gjorde igår, supergod) och en liten bit morotskaka. Om en stund ska jag och Malin åka ut till hästarna och fixa lite med deras mat. Resten av kvällen blir lugn och skön. Tror att jag ska se ett avsnitt O.C, jag är ju inne på tredje säsongen nu men eftersom jag råkade se hur den slutar är jag inte så sugen på att kolla längre. Så himla trist avslutning för Marissa som är min favorit. Men jag måste ju se hur det går för de andra så jag tänkte se klart hela serien ändå.
 
Jag älskar ju serier som ni säkert vet. Det är så skönt att engagera sig i någon annans liv en stund. Sen är det ju kul att följa en serie ihop med någon så att man kan diskutera karaktärerna och deras liv haha. Just nu är det ju O.C och Pretty litte liars som gäller för min del men andra serier jag tycker är värda att kolla på är Gossip Girl, Orange is the new black, Grey's Anatomy, Desperate Housewives, the Big bang theory och Hart of Dixie.
 
På tal om något helt annat så ska jag förhoppningsvis gå på årets första träningspass på Träningsverket på onsdag. Jag och Sara från mitt jobb känner att vi måste ta tag i oss själva nu så vi tänkte prova på Bodypump (som jag varit på två gånger innan, i Växjö. Slutade med muskelinflammation och handikappad Lina i en vecka) för att utmana oss själva. Sen tänkte vi att jobbet skulle få bjuda oss på varsitt 10-kort (vi får friskvårdsbidrag) om vi gillar det. Ska bli kul.
 
Annars har jag inte så mycket att berätta. Hade en lugn helg, i alla fall lördagen. På söndagen fick jag ett ryck och möblerade om vardagsrummet. Tog bort sängen som min syster hade när hon bodde här och även reservbyrån så nu ser det inte helt övermöblerat ut. Sen bakade jag morotskaka, gick en promenad på 5 km och åt middag med Anna. Skaffade en ny TV-bänk också så nu slipper jag skämmas för den jag hade var inte vacker nu.
 
 
Fick roliga nyheter på jobbet idag också men jag har en del saker jag ska fixa själv innan jag talar om för er vad det är, men det handlar om en jätterolig grej jag ska göra i Juni. Förhoppningsvis, det hänger lite på ett par små detaljer bara.
 
Nu smsade Malin att hon är här strax så nu ska jag gå.


Inga kommentarer: