Leta i den här bloggen

tisdag 23 juli 2013

Ge mig en paus!

Alltså den här dagen! Den här jävla skitdagen rent ut sagt! Vill ni veta?

1. Mina efterblivna grannar i huset bredvid ägnade natten åt att skrika åt varandra så jag somnade vid 4. Väckarklockan ringde 5.30 och vid 7 skulle jag infinna mig på jobbet. KUL!

2. Fick jobba över vilket i och för sig är bra men krockade lite med min planering.

3. Missförstod min mamma så vi åkte om varandra innan vi kunde fika hos mig.

4. Skulle föra över pengar mellan mina konton men bankdosan var borta. Ringde SEB för att få en ny. De kunde inte identifiera mig utan bankdosan och tyckte att jag skulle gå till närmaste bankkontor. Det ligger i Linköping och var så att säga inte aktuellt. Lyckades till sist få prata med en vettig kille som fixade allt åt mig. Eloge till honom men det tog 45 min att få hjälp.

5. Blev försenad till hästarna (prova att cykla en mil i motvind när du sovit 2 timmar) och fick stressa igenom en ridtur innan hovslagaren kom och fixade Gillies tassar.

6. Mina grannar matar mina katter fast jag sagt åt dem att låta bli. Orkar inte mer diskussioner om hur smal Lily är. Alla katter är fan smala på sommaren och det är klart att hon äter om nån ger henne mat. Det betyder inte att hon är vrålhungrig. Leon är dessutom allergisk mot typ allt utom torrfoder. Vill ju inte vara otrevlig men det känns skitdumt att de känner sig tvungna att mata dem.

7. Är så trött på allt!!!! Min högsta dröm just nu är att åka iväg och bo ett par nätter på hotell/i stuga och bara vara. Helt själv med massa god mat och bra böcker/tidningar/filmer. Jag behöver en paus från mitt liv tror jag.

8. Har pms och förkylningen har inte släppt helt.

9. Räkningar upp över mina fucking öron. Vad är allt?

10. Katterna är överallt. De är underbara och jättesöta men klättrar, kryper in, river ner precis allt. Lily jamar dygnet runt för att hålla reda på dem och Leon bara slåss med grannkatterna.

11. Allt drama hela tiden. Orkar inte.

Kort sagt, idag är livet inte på min sida. Hoppas på bättre tur imorgon.


Inga kommentarer: