Leta i den här bloggen

måndag 1 juli 2013

100 fakta!

Vad passar bättre den här tiden på dygnet än att svara på en enkät med hela 100 frågor som jag hittade på nån blogg?
1. Hur gammal är du om fem år?
Då ska jag fylla 30. Herregud!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Min lillasyster. Vi har tillbringat större delen av dagen ihop.
3. Hur lång är du? 160 cm.
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Jag ser på En shopaholics bekännelser just nu. Älskar den.
5. Vem ringde du senast?Min bror.
6. Vem ringde dig senast?Cajsa :)
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?"Visst skämtar du nu?"  haha
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?Sms. Gillar verkligen inte att ringa.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Skilda.
10. När såg du senast din mamma?
Ett par dagar sen. Vi ses rätt ofta.
11. Vilken ögonfärg har du?Blå-grå med lite grönt i. Fast de är rätt mörka så många tror att jag är brunögd.
12. När vaknade du i dag?Klockan 9.30 ca. Härligt!
13. Vilken är din favoritjulsång? 
Fråga mina vänner om mig och julmusik... Men nu börjar jag kunna stå ut med den haha.
14. Vilken är din favoritplats/platser? Min säng, på hästryggen, valfri strand i Spanien och stora köpcenter.  
15. Vilken plats föredrar du minst?Tunnelbanor, tandläkaren och små inskränkta "samhällen" där alla är kusiner.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?Då bor jag i villa med man, två barn, husdjur och volvo. Jobbar med något jag verkligen gillar och har tagit mig från viken med någon slags ära i behåll. Jag hoppas att jag är lugn och nöjd med livet och verkligen trivs med mig själv. Eller så lever jag ensam med 45 katter. Kan bli vilket som tror jag ;)
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Men typ allt. Har alltid varit väldigt mörkrädd. 
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Igår fick jag höra ett helt sjukt smeknamn på en person i min närhet. Grät nästan av skratt och skrattar för mig själv nu när jag tänker på det. Kommer aldrig att kunna titta på denna människa utan att skratta igen. 

19. Hur stor är din säng?120.
20. Har du stationär eller bärbar dator?Bärbar.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?Med, hatar att sova utan. 
22. Hur många kuddar har du i sängen?Haha, 5. Livet ska vara bekvämt.
23. Hur många landskap har du bott i?Ett, Småland. No words needed.
24. Vilka städer har du bott i?Västervik och Växjö.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?Skor, alltid. Men inomhus känns väl strumpor mest ok.
26. Är du social?Ja det tycker jag. Fast jag gillar att vara själv också.
27. Vilken är din favoritglass?Ben & Jerrys Peanutbutter me up och hallonsorbet.
28. Vilken är din favoritefterrätt?ALLA! Älskar desserter. Creme Brulee och chokladkakor går alltid hem och vaniljglass med varma bär kan aldrig bli fel :). Pannacotta är supergott också och kokosmousse! Ni ser ju.
29. Tycker du om kinamat?Ja.
30. Tycker du om kaffe? Eh, ja! Håller på att dra ner nu eftersom jag får sån hjärtklappning av för mycket så nu är det max 2 koppar om dagen.
31. Vad dricker du till frukost?Te, kaffe eller juice.
32. Sover du på någon särskild sida?Överallt och hur som helst.
33. Kan du spela poker?Ja. Är ganska bra till och med.
34. Tycker du om att mysa/kela?
Vem gör INTE det? 
35. Är du en beroendemänniska?Ja, jag är nog det. 
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?Ja.
37. Vill du ha barn?Jag tror att jag vill ha två.
38. Kan du några andra språk än svenska?Engelska och lite spanska och franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans?Nepp.
40. Föredrar du havet eller en bassäng?Båda har sin charm.
41. Vad spenderar du helst pengar på?Skönhetsprodukter, möbler och kläder/skor.
42. Äger du dyrbara smycken?Nej inga superdyra.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?Pretty Little Liars. Är besatt.
44. Kan du rulla med tungan?Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner?Känner så många roliga så det är omöjligt att välja.
46. Sover du med gosedjur?Nej.
47. Vad har du för ringsignal?Iphones vanligaste.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?Ja, eller mamma har hemma som mina eventuella barn ska få ärva.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?En burk bodylotion.
50. Flirtar du mycket?Inte nu längre, förr va jag riktigt bra på det men nu suger jag. Inte bokstavligt talat.
51. Kan du byta olja på bilen?Nej. Men jag har massor av andra talanger.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Fortfarande del 5 i Game of thrones serien. Bara 50 sidor av 1000 kvar nu.
54. 
Läser du dagstidningen?
Ja, på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning?Nej.
56. Dansar du i bilen?Nej. Har försökt i ett antal taxibilar men det uppskattas inte. 
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?Ingen aning, det var i mammas mans bil så antagligen P3.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?Mitt nr, kl 02.45 på Harrys. SKOJA! Inköpslistan var det.
59. När var du i kyrkan senast? några  veckor sedan ungefär, min bror spelade med musikskolan i Marieborgskyrkan.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Micke, han var toppen.
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? Två timmar? Inte min grej så att säga.
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?Min extrafamilj tror jag. De är alltid så snälla mot mig.
63. Vad lyssnar du på just nu?En shopaholics bekännelser.
64. Har du varit med i tidningen? Ja.
65. Vad är det konstigaste du ätit? Sushi med okänt "överdrag". Inga kommentarer.
66. Vem såg dig naken senast? Nån i simhallens omklädningsrum för 100 år sedan. Tragiskt nog.
67. Vad är det för färg på din tandborste? Rosa, of course.
68. Hur imponerar man på dig? Var rolig, var smart. Hyfsat snygg och normalbegåvad. Tyck om mig som jag är och döm mig inte efter första intrycket. 
69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? Cajsa eller Ia.
70. Har du någon piercing? Nej. Och inte ska det bli nån heller.
71. Din största vinst?  Det var nog en Trissvinst på typ 75 kr.
72. Civilstånd? Singel. Ifall någon i ödemarkerna i typ Australien har råkat missa det.
73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Alla bloggar jag följer, facebook och aftonbladet.
74. Är du fåfäng? Ja!
75. Ångrar du någonting du gjort?Ja, fastän det är bortkastad energi. Ångrar en hel del dumma val. Men jag har ju lärt mig nåt i alla fall.
76. Hur gammal är din pappa? 61.
77. Vilket är ditt drömjobb? Frilansande skribent, make up artist eller något inom systembolaget. Tror att jag skulle trivas på Hk.
78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Ta det förbannade körkortet, resa mer och säkert en hel del annat.
79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?Katter, hamstrar och kaniner.
80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Tror nog att några vet detta men kanske inte alla. 
1- Jag är sjukt bra på låttexter och om jag kunde sjunga så skulle jag alltid sjunga med i låtarna. 
2- Jag har massa konstiga ticks för mig, typ som att smöret på mackan måste bres på ett visst sätt, ostens kanter får inte gå utanför mackan o.s.v. 
3- Jag har supersvårt att bli kär, blir ofta intresserad av någon men sen stannar det. Har varit kär på riktigt två gånger i mitt liv. Slutade i misär så uppenbarligen är det inte min grej.
81. Svär du ofta?Ja. Tyvärr, det låter ju verkligen inte bra. Dålig vana.
82. Sverige när det är som bäst? Sommaren är svårslagen. Skärgården också.
83. Kan du åka slalom?Jag skulle inte ens drömma om att försöka.
84. Vad har du ätit i dag? Brunch: omelett + persika. Mellanmål: Jordgubbar. Middag: Pasta med köttfärssås och sallad. Kvällsmat: 1 macka.
85. Vad har du för utbildning? Jag gick ca 2,5 år på Informatörsprogrammet vid Linneuniversitetet i Växjö och är några poäng ifrån en fil.kand. Ska ta tag i min c-uppsats en vacker dag och bli helt klar.
86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Ögonen och mitt leende.
87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Typ resten? Nej, skoja bara. Men jag gillar verkligen inte mina lår.
88. Vilken är din bästa egenskap? Att jag ställer upp på vad som helst, när som helst för mina nära och kära. 
89. Vilken är din sämsta egenskap? Att jag har så sjukt svårt att säga nej. 
90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Är som så många andra fascinerad av Marilyn Monroe och så har jag en lite udda besatthet av den ryska Tsar-familjen.
91. Saknar du något?
Ja det är väl det där körkortet. Och en del småsaker.
92. Är det viktigt att fira födelsedagar?Ja, det tycker jag. Om personen i fråga vill det såklart.
93. Vad gör dig ledsen? När jag misslyckas och när någon jag tycker om försvinner ur mitt liv.
94. Vad gör dig glad? Mina nära och kära, god mat och dryck, ridning, när jag får uppskattning, shopping och att ha ett nystädat hem.

95. Har du varit gift eller förlovad? Nej.
96. Vad ska du göra i helgen? Ska träffa Lina på fredag, annars vet jag inte.
97. Vad är det knasigaste du gjort? HAHAHA! Har gjort så mycket sjukt att jag snart får skriva en bok. 
98. Vad har du för laster? Kan nog skriva en bok om dem med. Men godis, shots och shopping toppar listan.
99. Vem är din förebild? Har olika beroende på situation. 
100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Kolla klart på filmen och sedan sova :)

2 kommentarer:

Becca sa...

Något du kan lägga till som ett av det knasigaste du gjort är ju att du somna i min frys. Haha!

Kaos-Lina sa...

Haha! Ja verkligen! Efter den långa jakten på korv ;)