Leta i den här bloggen

torsdag 20 september 2012

Ren och fräsch!

Japp, det är vad min lägenhet är just nu. Idag tog jag äntligen tag i misären som härjade här hemma och herregud så välbehövligt! Jag har ju bara hållit undan det värsta de senaste veckorna och ibland till och med mutat min stackars bror att diska åt mig.

Men idag blev det en genomgång av köket, badrummet och min sminkhörna som var så jääävla skabbig. Usch! Nu är allt gammalt sunkigt smink slängt och det som är kvar är organiserat i fyra fack i min nya smarta förvaring från Ikea. Ett fack för borstar/svampar, ett för basprodukter, ett för ögonsmink och ett för läppsmink.

Dessutom fick mina böcker tränga ihop sig så jag fick in två förvaringslådor i min expedithylla som jag har allt smink på. I dessa lådor fick hud- och hårvårdsprodukter, smycken och andra acessoarer samsas. Lovar att visa bilder när jag får tillbaka min dator för det är så fint!

Nu är det bara jag kvar som ska rengöras haha. Måste fixa till mina naglar också som ser ut som jag vet inte vad. Min hy är också heeelt uppfuckad, var länge sedan den strulade så här mycket. Finnar ploppar upp här och där samtidigt som den är så torr att den flagar på vissa ställen, så skumt. Ska lägga en omgång av GlamGlow masken så får vi hoppas att den stilar upp sig tills helgen i alla fall.

Ska ju iväg till Linköping med mina fina kollegor för lite fest och lite jobb, ska bli så kul. Åker på lördag och stannar i Lkpg till söndagkväll då det iställer bär av på kurs om mat och dryck i Stockholm i ett par dagar. Behöver jag säga att det ska bil kul? Och att det ska bli skönt att lämna Viken för ett tag? Tror inte det va. Det ska bli helt underbart!

Inga kommentarer: