Leta i den här bloggen

fredag 21 september 2012

Packa Linas Kappsäck.

Japp. Det är vad jag ska ägna min Fredagkväll åt. Jag brukade älska att packa när jag var yngre, det kändes så spännande och äventyrligt, som om man skulle resa iväg i flera månader och inte bara ett par dagar.

Men efter två år som veckopendlare kan jag nu säga att jag tillhör den andra skaran människor. De som inte gillar att packa. Har man packat en väska två gånger i stort sätt VARJE helg i två års tid är man dödligt trött på det kan jag säga. Tror ni att jag ångar alla de där resorna nu eller? Eh, ja.

Hur som helst, nu ska jag ju "bara" vara borta i fem dagar så det är ju inte så himla mycket som ska packas med. Eller?

Nu är ju inte jag riktigt rätt vaccinerad så jag gör inte som andra kanske gör, packar ner ett par byxor och några tröjor och en tandborste. Jag måste ju planeeeera. Måste ha med mig både finkläder och lite snyggare vardagskläder, snyggskor och "springa på tågstationer - skor" och sen ska ju neccesären och sminkväskan med också. Och platttång. Och dator.

Kommer sluta med att jag glömmer det viktigaste (biljetterna) men jag kommer i alla fall att vara snygg under tiden.

Just det, om någon undrar så ska mina syskon vara kattvakter när jag är borta. Finns ju de som har bekymmer om sånt haha.

Inga kommentarer: