Leta i den här bloggen

fredag 28 september 2012

Måndag?

Alltså jag har ju bara gått omkring och trott att det är måndag idag. Helt hopplös. Men det är ju Freeeedag. Vilket just ikväll innebär att jag har städat, duschat och ska lägga mig tidigt. Med mina katter. Hörde jag pensionärsvarning?

Skulle ju varit ute på middag med några vänner ikväll men efter en lång arbetsdag och en ganska jobbig huvudvärk bestämde jag mig för att gå hem och ta det lugnt istället. Lite tråkigt men det blir ju fler gånger.

Just nu är jag ok med att var en tråkig människa och sitta hemma i mysbyxor en fredagkväll och kolla på Big bang theory. Det enda jag önskar är att jag hade en skål ostbågar men jag får väl klara mig utan. Man kan klara sig utan det mesta faktiskt.

Jag har ju kommit på en sak, allt behöver inte vara så jävla fantastiskt och underbart hela tiden. Ibland räcker det med att det är ok. En bra dag på jobbet, en fin komplimang, en ny fin tröja. De där små sakerna som jag förut inte riktigt uppskattade tar jag tillvara på mer nu. Helt enkelt för att i en värld som är full av onda, fula och jobbiga saker måste man ta tillvara på de fina, bra, lätta sakerna. Annars blir man bara bitter.

Lite livsfilosofi sådär på kvällskvisten haha. Nu ska jag bädda ner mig och se ett avsnitt BBT till. 

Hoppas att ni har en bra fredagskväll!


 
Överväger förövrigt att göra håret några nyanser ljusare och börja sola solarie lite då och då så man ser mänsklig ut. Detta är ganska exakt 4 år sedan. Lite skillnad?

Inga kommentarer: