Leta i den här bloggen

söndag 13 september 2009

Helgen som varit.

Japp, nu är jag hemma i mitt lilla rum igen efter en fantastisk helg i Målilla. Jag, Daniel, Mange, Andreas, daniel T och Jolin gav oss på något så avancerat som ål-fiske. Vilket innebär att man fixar med spön i ca 1 timme, hittar rätt plats för spöna, sätter på bete, tar en öl-paus, lägger i spöna, tar ytterligare en öl-paus, petar lite på spöna, kollar hur vattnet ser ut och slutligen sätter man sig, håller tyst och väntar på att en ål ska hamna på kroken. Det var nog ärligt talat killarna som var mest engagerade men jag och Jolin gjorde ett tappert försök att intressera oss och spendera lite kvalitetstid med våra "män". Nästa gång de ska göra nåt vildmarks-aktigt får de nog åka själva har jag en känsla av. Efter en kväll med kyla, mörker, rök från elden, en läskig trappa, aldeles för mycket vin och alldeles för lite ål (ingen alls) gav vi upp och åkte hem. Men det var himla trevligt de första timmarna ;). Lördagen var nog en av de hemskaste dagarna i mitt liv, jag som aldrig brukar bli bakis kände mig som något som hade kravlat upp ur graven. Vet inte om det var guds straff, en samling av ett års bakfyllor eller att jag fortfarande var lite sjuk men jobbigt var det. Vaknade och somande om vart annat hela dagen och var inte i form förrän kl 01 på natten och då var det ju bara att börja om hehe. Det blev en mysig pokerturnering (min pojkvän är smålands sämsta förlorare, jag vet) tillsammans med lite folk från Målilla.

Det var nog allt från helgen tror jag. Nu ska jag se Notting Hill och äta yoghurt med solrosfrön.

See ya!

//Lina

Inga kommentarer: