Leta i den här bloggen

torsdag 18 april 2013

Morgon, ledig dag och planering

Hej! Usch vad jag blivit dålig på att uppdatera bloggen nu för tiden. Men jag har helt enkelt annat att göra än att sitta vid datorn. Men nu väntar jag ändå på ett telefonsamtal så jag passar på.

Idag är jag ledig, skönt efter två väldigt långa arbetsdagar och en kort. För er som inte vet det kan jag berätta att en heldag på systembolaget oftast är 7.50 - 18.20, inte 10-18 som en del tycks tro. Vi gör ju lite annat än bara sitter i kassan och hjälper kunder. Vi tycker liksom att det är lyx när vi får gå hem kl 16.15. Då har man ju plötsligt hela kvällen på sig till annat haha

Sitter och planerar lite, är så dålig på att strukturera min tid och få ut så mycket som möjligt av den. Mitt liv ska ju innehålla jobb, hemmet, hästarna, träning, socialt umgänge och gärna lite egentid. Hur gör ni för att få det att gå ihop? Fattar inte hur de med barn hinner. Jag hinner knappt med mig själv.

När jag ska planera min vecka brukar jag utgå från hur jag jobbar och sedan i följande ordning prioritera: Ridning, Hemmet, socialt, träning och sist egen tid. Ungefär.

Det bästa tycker jag är när jag kan kombinera flera av dessa, t.ex umgås genom att ta en promenad/rida eller  prata i telefonen när jag städar. Då känner jag mig effektiv haha.

Idag står Hemmet som prio 1 på schemat, ska städa badrummet, tvätta och plocka undan i köket. Sedan väntar lunch med mamma på stan och ikväll tänkte jag ta en lång powerwalk följt av långdusch med hårinpackning, nagelfix och ansiktsmask. Känns som en bra ledig dag!

Vad gör ni denna torsdag?

Inga kommentarer: