Leta i den här bloggen

onsdag 3 april 2013

Ledig, vårkänslor och service!

Ja, precis som rubriken antyder är jag ledig idag och har tillbringat större delen av dagen på stan med min mamma. Vi har fikat och gått i butiker. Jag har mest kollat på inredning, hittade så himla mycket fint på Åhléns och Inspiration! Men det blev inga köp, det får vänta till nästa månad.

Däremot fyndade jag lite kläder på Busfrö, en secondhandbutik i centrum som jag verkligen gillar. Det är rent, fräscht, billigt och organiserat. Dessutom är en som jobbar där så himla trevlig och serviceminded. Man känner sig verkligen välkommen.

Det kan jag tyvärr inte säga om en smink och parfymaffär i centrum. Jag gick in och skulle fråga efter  tester på två dagkrämer från Clarins som jag  är lite sugen på. Förklarade att jag hade provat en hos en kompis men var osäker på vilken det va exakt och att jag gärna ville testa båda för att kolla vilken som känns bäst. I ALLA andra liknande butiker har jag fått både färdiga prover och små burkar som de hällt över produkter i. Men inte här! Fick inte med mig ett enda prov och försäljarens attityd var helt sjukt dryg. När jag sa att jag skulle fundera lite fick jag kommentaren ''gör det, den kostar ju lite''. Inte en ok kommentar!

När jag själv jobbar med service märker jag ju vilken skillnad det gör hur personalen beter sig och behandlar sina kunder. Vissa vill man helt enkelt inte handla av.

På tal om annat, hur härligt är det att det är vår? För första gången sen slutet på september är det ju ganska skönt ute. I like a LOT!

Nu ska jag byta om och åka ut till Gillie, ser fram emot en ridtur i solen!

1 kommentar:

Malin sa...

Åh jag vet precis vem du menar! Jag går inte in i den där butiken längre för att sist jag var där blev jag utstirrad och när jag frågade efter det jag ville ha blev jag typ snäst åt... WTF! Usch.