Leta i den här bloggen

måndag 17 december 2012

Utvärdering av 2012

Sitter med bästa GlamGlow ansiktsmasken i facet och tänkte underhålla mig med att utvärdera mina mål som jag satte upp i Januari i år. Man kan ju lugnt säga att året inte blev som jag hade trott men tro det eller ej så har jag faktiskt uppfyllt flera av målen. Här har ni dem:

- Tjäna pengar. Förslagsvis genom att jobba massor och leva snålt. Vill verkligen ordna upp min ekonomi nu.
Ja detta lyckades jag ju rätt bra med sista delen av året. Inga mängder men jag klarar mig bra. Snålar inte men tänker till lite mer innan jag köper något. Lönen är betydligt bättre än innan. Så jag anser att detta mål är uppfyllt

- Hitta ett bra jobb med fast anställning/väääldigt långt vikariat. Antingen här eller någon annanstans.
Check! Fast anställd på Systembolaget och trivs så bra så.

- Fortsätta träna och äta hälsosamt. Just nu trycker jag i mig allt möjligt men det ska det bli ändring på.

Ja, visst har jag haft mina uppehåll och pendlat lite i vikt men nu har jag stått stadigt på 54-55 hela hösten/vintern. Gick ner en del när jag blev singel och sedan har det hållit sig hyfsat bra. Skulle kunna minska på godiset/fikat men just nu bryr jag mig inte så mycket för jag rör mig massor ändå. Ska börja träna mer nästa år men just nu är jag nöjd. Så även detta mål tycker jag att jag har uppfyllt.

- Börja rida. Saknar det så sjukt mycket.
Efter mycket om och men började jag ju igen och jag älskar det. Kan inte tänka mig en vardag utan hästarna igen. Så det uppfylldes också.

- Börja GÖRA saker. Är så lat ibland att jag blir galen på mig själv. Nu ska jag hitta på mer saker med nära och kära.
Jo men det tycker jag att jag gör nu. Jag tar mig för mer saker och även om det inte är några stora saker så sitter jag sällan hemma själv och om jag gör det är det för att jag vill och inte för att jag inte har något att göra. Det blir ju lite lättare när inte kontot är tomt efter tre dagar. Och att jag inte behöver anpassa mig efter någon annan än mig själv. 

- Må bra. Prio nr 2 efter att tjäna pengar. Jag ska göra mitt allra bästa för att må bra det här året. För det är jag värd.

Nja, inte fan mådde jag bra hela 2012. Tvärt om. Den här sommaren var inte den bästa och hösten var ju riktigt jävlig. Men å andra sidan har jag inte mått så bra som jag gör nu på väldigt länge. Visst, ibland är allt pissigt men inte alls på den nivån som det varit innan. Nu är en dålig dag bara EN dålig dag och inte världens undergång. Jag är SÅ mycket gladare nu än vad jag varit på flera år. 

Sammantaget är jag riktigt nöjd med vad jag åstadkommit i år. Inga underverk men ändå många bra saker. Sedan finns det ju alltid saker som jag skulle vilja förbättra, men det är väl det 2013 är till för? Jag tänker inte säga att "Det här ska bli mitt år" för det sa jag om 2012 och fan vilket piss-år på många plan. Men jag tänker säga att jag ska göra det bästa av alla situationer och jag ska anstränga mig för att komma lite mera framåt och bli lite lyckligare.

Tänkte sätta ihop lite nya mål för 2013 och presentera dem i Januari. Har inget storslaget på gång men en del jag vill göra. Hoppas på att kunna uppfylla nästa års mål lika bra.

1 kommentar:

carolina sa...

Grattis, du har lyckats med mycket. Du har varit jätte duktig.
Vi är så stolta över dig. Kram