Leta i den här bloggen

tisdag 4 december 2012

Uttråkad.se

Alltså nu vill jag fan bli frisk! Jag vet att jag inte gör annat än gnäller just nu men fan vad tråkigt detta är! Fick vara hemma från jobbet idag vilket jag hatar, dels för att jag inte har råd med sjukdagar och dels för att det känns som att man sviker de andra som får jobba istället. Å andra sidan tycker jag ju att det är bättre att vara hemma och bli frisk än att komma till jobbet och smitta både kollegor och kunder. Så nu blev det så. Hade ändå inte orkat ett pass mellan 7.50 - 18.30 som jag mår nu.

Annars då? Ja vi kan ju toppa detta mående med stress, beslutsångest och en liten gnutta vanlig ångest över lördagskvällen. Alltså vad hände? Jag som varit så skötsam i flera flera månader lyckas med två kaoskvällar på en månad. Sånt händer ju inte längre. Har inget att skylla på förutom att jag är lite dum i huvudet haha. Sen kan jag tycka att det är väl ingen stor grej att vara lite pinsam nån gång ibland. Är ju inte en sämre människa för det liksom. Jag är som jag är. Sen att folk överdriver och snackar en massa skit som inte ens stämmer är väl upp till dem. Har man inget bättre att prata om får man väl prata om mig då om någon blir gladare av det.

Diskuterade detta med en bekant häromdagen

Jag - Så himla störd är jag faktiskt inte, jag lovar att det finns folk som tänker som jag också.

X- Ja absolut, det gör det. De heter Lindsay Lohan och Charlie Sheen.

Tack för den säger jag bara haha.

Näe, men nu är det nog med kaos. Täcker inte sätta min fot på någon av stadens krogar förrän tidigast juldagen. Särskilt inte Harrys där jag lyckades glömma både jacka och väska i lördags. Plus vantar, mössa, tjocktröja och halsduk. Personalen bara skrattade när jag kom och hämtade typ hela kvarglömt.lådan. Herregud. Förvirringen vet inga gränser.

Annars var lördagen toppen. Var på Ikea och Hööks på dagen och på kvällen var jag först hemma hos en kollega och drack vin med massa trevligt folk och sedan gick vi ju som sagt ut. Vilket jag kunde hoppat över. Men men. Söndagen tillbringades i soffan bortsett från en tur till Gillie. Red så jäkla dåligt men det gick helt ok ändå. Nästa gång ska jag vara i bättre form.

Oj, nu blev det visst ett kilometerlångt inlägg. Men se det som kompensation för att jag inte bloggat på hela helgen. Om någon vill ha annan kompensation för helgens bravader så får ni höra av er. Gud vet vad man kan ha ställt till med ;)


Så här såg jag i alla fall ut innan allt spårade. Ny volangtop och kjol från HM plus Jeffery Campbells



Blev grymt nöjd med sminket för ovanlighetens skull. Läppennan är från Isadoras julkollektion och jag älskar den.

1 kommentar:

Thea sa...

Såg ett par snygga skor i kön på Ikea-restaurangen och titta upp och såg att dom var dina :p tänkte jag skulle gå fram och hälsa när ni betalt men du hann försvinna i vimmlet. Hitta ni nått kul? Själv var jag bara där för att släcka bakis-hungern med köttbullar xD