Leta i den här bloggen

onsdag 5 december 2012

Snökaos och hemmakaos

Suck. Idag har jag inte vaknat på rätt sida. Förkylningen har inte släppt helt men den är hanterbar så idag är det tillbaka till verkligheten som gäller. Måste röja upp i röran här hemma som passerat alla gränser. Fattar inte hur fort ett hem kan bli stökigt. Jag skyller på dålig förvaring, har ju ingenstans att göra av allt.

Sen måste jag handla, posta traderapaket, hämta cykel hos Helena och ta mig ut till hästarna. Tänker nog ta bussen dit för att cykla kan man ju bara glömma i detta skitväder. Jag gillar bara snö när jag inte behöver gå ut.

Sen blir ju katterna helt pucko av att bara vara inne. Skulle aldrig kunna ha dessa två monster som innekatter. Aldrig! Lily som i vanliga fall knappt märks terroriserar hela lägenheten, river ut saker ur skåp och hyllor, klättrar på allt och krafsar på dörren tills jag får psykbryt. Men tror ni hon vill gå ut när jag väl öppnar? Nej.

Leon är ännu värre. Far runt som en virvelvind och har ner allt i sin väg. Drar omkring min tvätt över hela lägenheten så jag får tvätta om den. Bits gör han också när man försöker klappa honom. Kolla bara på bild nr två, min lilla mysiga minigris har förvandlats till ett ondskefullt monster.




Överväger att slänga ut dem en stund trots snön. De har ju faktiskt päls.

Vad tycker ni om snön? Mysig eller pest?

Inga kommentarer: