Leta i den här bloggen

fredag 14 december 2012

Stolt!

Det är inte ofta jag är stolt över mig själv ska ni veta men idag är en sådan dag. Är stolt över att jag hållit humöret uppe hela dagen trots att den började pissigt med strömavbrott och ingen sand på gatorna. Att jag fick ihop det med både jobbdag 7.50 - 18.30 och ridning. Kände mig så organiserad. Är även stolt över att jag trots tröttheten åkte ut till hästarna och genomförde ett litet markarbetspass och... Hoppade!

Jag tycker ju att hoppning är rätt läskigt men nu var hela ridhuset fullt av hinder och vi bar helt själva så jag testade några små hopp och Gud så roligt! Gillie är ju hopphäst och får ett heelt annat driv när det står hinder på banan. Nu hoppade  vi inte högt, bara 70-80 men det roliga är att jag trodde att fet var ca 50 tills jag mätte.

Stoltast av allt är jag över att jag satt upp igen efter att jag gled av vid tredje hoppet. Gillie saktade in så jag trodde hon skulle stanna men så hoppade hon i alla fall och jag gled ner på sidan haha. För ett par år sedan skulle jag ha blivit rädd och inte hoppat mer men nu bestämde jag mig och så provade jag igen och det gick superbra!


Nu är jag ap-trött och ska lägga mig och kolla lite på 27 dresses, sen sova. Imorgon är det jobb 7.50 - 14.30.


Hodnatt!

Inga kommentarer: