Leta i den här bloggen

söndag 23 mars 2014

Godmorgon världen!

Godmorgon! Ligger i sängen och mobilbloggar för ovanlighetens skull. Har alla katterna i sängen också, nåt som jag egentligen är emot pga allt hår de fäller, men idag måste jag faktiskt erkänna att det är rätt mysigt.

Har ni haft en bra helg? Det har jag. I fredags jobbade jag till 18.45, åkte hem och lagade mat som åts upp till Let's Dance. Ett av de få fredags-underhållningsprogrammen jag verkligen gillar. Så kul att se hur mycket alla deltagare utvecklas. Hejar på Kenza.

På lördagen gick jag upp vid den helt underbara tiden 06.00 eftersom jag började jobba 07.20. Hade en så himla bra dag på jobbet vilket verkligen behövdes som avslut på en tuff vecka. Fick veta en rolig sak i fredags också som drog upp motivationen några snäpp. Jag ska få åka på kurs i Varmrätter och dryck till dessa, i vår. Så himla kul!

När jag kom hem från jobbet och hade ätit lunch drog jag och Malin ut på långpromenad. Vi tog milen på VO plus lite till eftersom vi gick lite fel. Jättehärligt väder och det kändes rejält i benen efteråt. Skönt. Åkte hem och hoppade in i duschen, gjorde i ordning mig och gick ner en trappa till Helena för ett glas bubbel och ost, kex och charkisar med henne och Elin. Jättemysig kväll! Det blev inte jättesent heller så jag slapp sova bort halva söndagen.

Idag ska jag bara vara hemma och tvätta, städa, handla (då ska jag ju iofs lämna hemmet) och laga mat till veckans lunchlådor. Kanske tar en promenad också men fokus ligger på att få ordning hemma. Nästa vecka är det full fart på jobbet så då vill jag inte ha massa hushållsarbete också.

Nu ska jag gå upp och fixa en smoothie och ta tag i dagen!

Hoppas att ni får en bra söndag!

Inga kommentarer: