Leta i den här bloggen

tisdag 18 mars 2014

1 månad

Först inte ett endaste inlägg på tre veckor och sedan två på samma dag. Är beredd att hålla med min kollega som en gång i vintras sa "det är lite 'allt eller inget' när det gäller dig va?". Nu gällde det i och för sig mitt pärmsystem på kontoret (superorganiserat) kontra mitt skåp i omklädningsrummet (inte riktigt lika organiserat, min mamma har sett det en gång och undrade om jag försökte kompostera mina kläder i en hög). Men det går ju att applicera på det mesta i mitt liv. Väldigt mycket eller inte alls. Strävar ständigt efter lite mer balans.

På en punkt har jag faktiskt hittat balans och det är träningsmässigt. Imorgon har jag och min kollega Sara tränat på Träningsvärk1 i en månad. Första veckan blev det ett pass och sedan två i veckan (Kettlebells och bodypump), och det känns jättebra. Jag har dessutom fått till riktigt många härliga powerwalks. Nu börjar jag hitta tillbaka till min form. Det är en bra bit kvar men jag är på rätt väg i alla fall.

Matmässigt har jag inte gjort några  dramatiska förändringar, jag vill ju inte ha en massa förbud eller tvång utan hitta en balans mellan nyttigt och njutning. Sen har jag ju alltid gillat mycket frukt och grönt så det är inte svårt att välja bra alternativ när jag väl tar tag i det. Oftast är det tiden som inte räcker till. Istället för att göra en nyttig sallad brer man två ostmackor istället liksom. Men nu börjar jag ändra mina katastrofala jobbmatvanor där jag ibland kunde leva på mackor och kaffe. Nu blir det mycket keso, frukt och nötter. Mycket bättre. Sen unnar jag mig fika eller efterrätt någon gång i veckan och lite godis på helgen. Men inte lika mycket som innan.

Jag har en sån himla bra känsla när det gäller träning-mat-hälsa delen av mitt liv nu. Jag jagar inga kilon utan fokuserar på att ge min kropp bra mat och lagom mycket träning. Två pass på gymmet i veckan och 3-4 långa promenader i högt tempo. Det är alldeles perfekt just nu. Önskar att Gillie ska bli frisk i sin hov så att jag kan börja rida igen också. Då vore det helt perfekt.

Inga kommentarer: