Leta i den här bloggen

måndag 4 juli 2011

Egen-tid



Japp, det är vad jag ska ägna mig åt ikväll. Efter en heldag på jobbet känner jag att jag förtjänar att skämmas bort lite. Så nu blir det ett skumbad, ansiktsmask, hårinpackning och peeling. Kommer att riva skönt på mina myggbett. Har räknat de som är på vaderna och fötterna och kommit upp i 48 st, så går det när man festar på landet.

Hur som helst, efter badet tänkte jag fixa mina naglar både på händerna och fötterna. Mina händer tar ju så mycket stryk på jobbet och fötterna måste man ju hålla efter om man ska ha öppna skor. Inga spruckna hälar eller för långa naglar här inte.

Ett tips till alla som vill ha en fräschare hud är att hälla 2-3 tsk citronjuice och en tsk socker på en bomullsrondell och sedan gnugga försiktigt i ansiktet i några minuter. Syran i citronen löser upp fett och smuts och sockret peelar bort döda hudceller så att ny fin hud kan komma fram. Jag har testat en gång och man blir superlen och ser verkligen fräschare ut. Dessutom är det bara naturliga ingredienser som är jättebilliga. Perfekt!

Bjuder på en gammal bild för jag saknar mitt ljusare hår lite extra idag :P

Ha en bra kväll allihop!

Inga kommentarer: