Leta i den här bloggen

fredag 26 juni 2015

Semesterlistan 2015

Herregud, det har nog aldrig varit så skönt att närma sig semestern som i år. Jag känner mig så trött och sliten efter att ha jobbat 110-150 % sedan förra sommaren. Nu har jag två kvällspass kvar på Gränsö innan jag går på 4 veckors ledighet (med undantag för 2 dagar i Juli). Det ska bli helt fantastiskt.
Eftersom min hjärna inte är det minsta kreativ just nu så snodde jag en semesterlista från Elsa Billgrens blogg.

Vad ska du göra på din semester?
– Jag ska ta det så lugnt det bara går. Umgås med familjen och vänner, pyssla i trädgården, renovera lite och bara njuta av ledigheten.
Ska du åka någonstans?
– Ja, men inte långt. Håller mig inom Sveriges gränser och planerar för en utlandssemester i höst.
Hur länge ska du vara ledig?
– 4 veckor minus en helg när jag jobbar kväll på Gränsö!
Vad vill du verkligen hinna med?
– Jag skulle vilja fixa massa saker hemma som att rensa garderoberna, framkalla och rama in foton samt en riktig storstädning och rensning i lägenheten. Ta körlektioner borde jag göra. Men vi får väl se. Framförallt vill jag hinna med att träffa mina vänner som jag försummat lite den senaste tiden. Många kvällar med Rosévin och tjejsnack hoppas jag att det blir.
Härlig kväll med Katja och Helena för två år sedan.

Vad tror du egentligen att du kommer göra?
– Fika väldigt mycket i uterummet som blivit så fint. 
Vad ser du mest fram emot?
– Att inte behöva stressa. Att ha semester ihop med Robert. Det är ju vår första sommar ihop så det ska bli så otroligt mysigt.
Vad kan gå fel?
– Förhoppningsvis inget, men om det regnar exakt hela tiden eller om jag blir sjuk så skulle jag bli väldigt besviken.
Vem kommer du vara mest med?
– Mannen i mitt liv såklart.
Vad kommer du lägga mest pengar på?
– Förmodligen inredning och mat.

Vad kommer du köpa inför semestern?

– Inte något alls tror jag. Har redan köpt ny bikini, några söta klänningar och allt annat jag tror att jag kommer att behöva. Möjligtvis blir det ett par skor som är lite mer användbara när man ska till stranden etc.

Kommer du använda det?

– Om vädret tillåter så kommer allt ovanstående att användas flitigt.

Hoppas på så här härligt väder!

Kommer du bli brun?
– Det vore ju så himla roligt, men om jag känner min hud rätt så kommer den att hålla sig hyfsat ljus. Får boka in en spraytan.

Vad vill du säga till ditt semester-jag?

– Ta det lugnt, strunta i att du kommer att vara överhopad med jobb i augusti. Det ordnar sig på ett eller annat sätt!
Vad kommer du äta?
– Känner jag Robert rätt så grillar vi hela sommaren. Passar mig perfekt! Vi har även bestämt oss för att äta middag ute mycket 
Älskar kombinationen grillat och rosévin.

Vad kommer du dricka?
– Rosé, mousserande vin, massa vatten och Cola Light.
Vad kommer göra den här semestern extra bra?
– Världens absolut finaste människa. Min älskling.
Vad kommer du ha på dig?
– Förhoppningsvis söta sommarklänningar, shorts och linnen och höga klackar.
Hur kommer du att göra dig illa?- Jag kommer förmodligen snubbla på ovan nämnda höga klackar.
Vad oroar du dig för?
– Att vädret ska vara konstant dåligt, att jag inte ska hinna med allt jag vill samt att jag ska vara lika trött när semestern är över.
Vad kommer bli extra speciellt i år?
– Mycket. Som jag tidigare nämnt så är det min och Roberts första semester ihop så det blir spännande. Sedan är det lite speciellt att ha 4 veckor ledigt utan att ha någon längre resa inbokad. Förra året var jag ju i Kanada/USA nästan halva min semester. Längtar tillbaka men det ska ändå bli skönt att vara på hemmaplan i år.

I Kanada

Förra årets semester är den hittills bästa.

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
– Som den bästa semestern någonsin.

Inga kommentarer: