Leta i den här bloggen

måndag 30 juni 2014

Min Måndag.

Hola! Idag har jag haft fullt upp. Började dagen med en morgonpromenad med Helena på 1 timma, sen fixade jag till en härlig grön smoothie med fryst mango, spenat, ½ avokado, ingefära, solrosfrön och apelsinjuice. Supergod! 

Foto: Grön smoothie efter morgonpromenaden. Nu är det slut på slappandet och dags att ta tag i mig själv.

Efter frukosten tog jag tag i tvätten och körde några maskiner. Tittade på Modern family, drack kaffe och solade lite på balkongen under tiden. Vid 14 kom mamma och hälsade på så då blev det mera kaffe. När hon hade gått började jag med sen lunch bestående av vegetariska tacos. Min favorit för tillfället. Använder qournfärs, massa grönsaker och guacamole och hoppar över bröd/tacoskal så det blir lite nyttigare. Gjorde extra så att det räckte till middag också.

När min pappa kom hem från jobbet gick jag bort till honom och så åkte vi och hämtade min nya soffa. Är så himla nöjd med den! Hade planer på att köpa en ljusgrå men efter lite eftertanke kändes en mörkgrå mer rätt när man har djur. 

Foto: Eftersom semestern verkar spenderas mer i soffan än på stranden tänkte jag att det var lika bra att skaffa en ny ;)

Nu sitter jag och väntar på att Malin ska hämta mig så att vi kan gå vår kvällspromenad. Gick ju upp 1,5 kilo i Kanada som ska bort så fort som möjligt. Sen skulle det inte skada med ett par kilon till efter det. Jag börjar lugnt med promenader, joggingturer och hemma träning på semestern och så får jag se hur jag gör efter sommaren med träningen. Eftersom det inte blir särskilt mycket ridning för mig så håller jag på att fundera ut en reservplan.

Nu måste jag gå! Hörs imorgon, då ska jag försöka lägga upp Kanadabilderna.

Inga kommentarer: