Leta i den här bloggen

söndag 1 juni 2014

Bra Helg!

Den här helgen har varit så bra! Jag jobbade visserligen igår men det var en kort dag, 7.30-15.00 och allt gick så bra på jobbet så det gjorde inget. Efter att jag hade slutat tog jag en snabbfika hos Lina. Det var så himla kul att ses för det var verkligen evigheter sen sist. Men det blir ju så när vi båda jobbar mycket och på konstiga tider. Efter det kollade jag och mamma på studentbalskortegen som var väldigt fin.

På kvällen var jag hemma hos Cajsas föräldrar och åt middag, pratade om Kanadaresan och valde ut sommarkläder som vi ska ta med oss till Cajsa. Jättetrevlig kväll och nu är jag ännu mer peppad på att komma iväg. Bara 11 dagar kvar nu! 

Idag har jag bara tagit det lugnt. Nästan. Började med att ligga ute i solen och läsa i nästan tre timmar så jag är skapligt välstekt nu. Lite kräftvarning men det lägger sig nog tills imorgon. På eftermiddagen fick jag ett ryck och rev ut nästan allt som fanns i mitt förråd i köket. Så jävla mycket skit rent ut sagt. En del är kvar men ligger i alla fall i kartonger istället för på golvet och nu fick alla vinterkläder och skor flytta in där också. Sorterade ut ännu en kasse med kläder och skor som ska skänkas bort och en som ska till Busfrö (jag fattar inte hur mycket grejer jag har egentligen) så nu finns det massa plats i garderoben igen. 

Har även hunnit med att äta lunch med min pappa, handlat mat och tvättat 6 maskiner tvätt. Så lite effektiv har jag varit idag. Eller ganska mycket när jag tänker efter. 

Nu väntar jag på Malin för vi ska åka ut och titta till hästarna innan det blir mörkt. Passar på att se ett avsnitt av The Originals som är en spinoff serie från Vampire Diaries som jag sorgligt nog sett klart alla säsonger av (stort tomrum efter Damon vill jag lova) och måste vänta tills i höst för att få se mer av. Har inte riktigt kommit in i och fastnat för The Originals än men tänkte ge den ett par avsnitt till så får vi se.

Veckan som kommer blir hektisk precis som de senaste veckorna. Jag är inte schemalagd imorgon men blir eventuellt inringd till nya butiken för att packa upp varor. Sen jobbar jag ungefär 7.50-18.30 fram till fredag när det är nationaldag. Sen är det helg och sen öppnar nya Systembolaget. Lättnaden som kommer att infinna sig när allt är klart. Den längtar jag efter. Och lönen efter all övertid hihi.

Inga kommentarer: