Leta i den här bloggen

söndag 8 december 2013

Söndag 8/12

Bild från igår


What's up? Här händer inte mycket idag. Jag var ute igår så dagen har varit minst sagt lugn.  Har bara varit och handlat och ätit en välbehövlig pizza på hela dagen. Igår var jag först på julbord med min familj och sedan på 30-års fest hos en kollega. Framåt 20 idag började jag känna mig som en människa igen så jag följde med Malin ut till våra rehab-hästar. Tror ni inte att Gillie är halt igen? Hon blev sparkad av en av de andra hästarna i hagen och har varit halt i en vecka. Det känns så jävla segt att vi precis hinner komma igång och så händer något nytt. Men men, nu är det ju inte optimalt ridväder ändå.

Nu sitter jag med en kopp vaniljte och kollar på Johan Falk som går på 4:an. Älskar att se om filmer, då behöver jag inte fokusera så mycket utan kan blogga eller göra annat under tiden. Planerar lite inför kommande vecka. Ska vara ledig fram till fredag den här veckan också. Jag har så mycket inarbetad tid att jag skulle kunna vara hemma resten av december om jag ville men det känns ju inte aktuellt haha. Vill egentligen inte vara ledig mer alls på ett tag nu. Hade mycket heller tagit pengarna men nu är det såhär det funkar.

Hoppas på lite förändringar på jobbet framöver nu. Skulle så gärna vilja få upp mitt kontrakt på 75-80 % (vi har inga heltidstjänster) så jag kan släppa mitt stora problem; ekonomin. Så sjukt trött på alla sömnlösa nätter och allt oroande för att det aldrig räcker till allt jag vill göra. Inte ens till det nödvändigaste ibland. Om jag inte hade magsår när jag blev inlagd i höstas lär jag väl få det snart. Så som sagt, jag håller tummarna för fler timmar.

Nej, nu kallnar mitt te så vi hörs imorgon :)

Inga kommentarer: