Leta i den här bloggen

måndag 30 december 2013

Sjukstuga

Hello! Gud vad bra det går för mig att hålla liv i den här bloggen. Borde bättra mig men det borde jag ju på många plan så det kanske inte gör så mycket.

Just idag har jag i alla fall tid eftersom jag ligger hemma och är förkyld. Har lite dåligt samvete eftersom det är en av årets stressigaste dagar på jobbet men så som jag har mått idag hade jag ändå inte gjort nån nytta.

Sedan senaste inlägget har jag hunnit med massa jobb, firat jul som var oerhört mysig och en hel del annat. Jag har även filat lite på mina mål för 2014. Är inte helt klar med dem än, några är väldigt konkreta och några lite flummigare, men de ser ut såhär:

- Ta hand om mig själv. Både på insidan och utsidan. Det känns som att båda håller på att förfalla och det vill vi ju inte. Jag ska ta tag i mina mat- och träningsvanor. Skaffa gymkort och eventuellt börja rida på lektioner på ridskolan som komplement till Gillie. Jag vill börja äta sunt igen och sluta med vardagsgodiset och minska all "dålig" mat. Jag vet ju att jag kan, ska bara hitta motivationen igen. Sen ska jag börja tänka mer på vad JAG vill och vad JAG mår bra av. Senaste tiden har jag gjort så många jävligt dåliga val och nu får det vara nog. Vilket leder in på nästa punkt...

- Bryta gamla vanor och mönster. Sluta upprepa gamla misstag. Sluta försätta mig i samma situationer gång på gång vilket bara leder till att jag blir sårad på exakt samma sätt och av exakt samma personer. Nu får det vara bra med det.

- Rensa. Både bland mina saker och socialt. Jag vill ha kvalitet och inte kvantitet.

- Måla om och fixa några saker i lägenheten som jag tänkt göra i snart ett år. Sovalkoven ska få sig ett lyft och så vill jag måla om taket i köket och alla bruna lister.

- Uppnå mina mål på jobbet. Inte så intressant för er att veta dem kanske men bland annat så vill jag gå de sista två kurserna jag behöver innan jag kan börja "plugga" till en AC (advanced certificate in wine and spirits". Jag vill verkligen ha ett sånt. Det öppnad ju definitivt dörrar för framtiden.

- Spara pengar.

- Börja ta körkort. Helst vill jag bara gå en intensivkurs och vara klar med det men om jag inte får till det så ska jag i alla fall skriva in mig och börja.

- Resa. Har inte lämnat landet på två år p.g.a inga pengar men nästa år SKA det bli av.

Sådär. Där har vi några av mina mål. Jag tänker inte säga att 2014 ska bli MITT år för det säger alla. Jag bara hoppas att jag kommer vara lika nöjd med livet nästa år som jag var i början av det här året. Fram till mitten av Maj var allt så himla bra och så vill jag ha det igen. Om jag så ska dö på kuppen (no drama) haha.

Nu ska jag återgå till Johan Falk och en treo. Håll tummarna för att jag är frisk imorgon.









Inga kommentarer: