Leta i den här bloggen

torsdag 19 december 2013

2013

Foto: Är det fredag eller!?!?!

Eftersom 2013 går mot sitt slut tänkte jag bjuda på en lista som summerar året lite. Enjoy!

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Ja, en hel del nytt på jobbet blev det ju. Var dessutom på massage (professionell) för första men definitivt inte sista gången. Flyttade till en lägenhet som jag verkligen älskar. Fick egna kattungar. Hade betald semester. Legat på sjukhus. Kan inte komma på nåt mer nu.



Genomdrev du någon stor förändring?
Nej det tror jag inte. Har legat lågt med förändringar.


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, men ännu fler blir det nästa år. Längtar!


Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Oj, för alltid är oerhört länge. Men Jag kommer nog alltid att minnas min 25:e födesedag. Firade på Guldkant med god middag tillsammans med Cajsa, Linnea och Maja. Så himla mysig kväll!


Vilka andra länder besökte du?
Men ingen! Sjukt tragiskt. Nästa år säger jag bara...

Din största framgång på det privata planet?
Vet inte om jag har haft någon som är värd att nämnas. Det har nog stått lite still här. Eller, jag har lärt mig att säga nej och prioritera mig själv ibland. Det är ju en liten framgång.


Vad spenderade du mest pengar på?
Hyran och mat. Annars smink och kläder tror jag.


Största misstaget?
Oj, det vill ni nog faktiskt inte veta. Men ett misstag var väl att falla för fel person. Igen. Men men, jag lär mig säkert nån gång.


Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2013?
Wake me up - Avicii


Gjorde någonting dig riktigt glad?
Mycket! Mina vänner, att jag utvecklats så mycket på jobbet, semestern, Gillie, när jag flyttade in på Ängalundsgatan. Hela första kvartalet var jag jätteglad nästan jämt. Allt gick så bra då.


Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014?
Ja lite kärlek kanske ;). Haha, annars räcker det med löneförhöjning. Resor!


Vad önskar du att du gjort mindre?
Oroat mig. Stressat. Brytt mig alldeles för mycket om fel personer.

Årets bästa bok?
Nya kontakter- Sophie Kinsella, älskar den.

Årets bästa film?
Alla Johan Falk - filmerna. Är besatt! Hoppas på uppföljare.


Årets bästa tv-serie?
Pretty Little Liars, Dessertmästarna och Keeping up whith the Kardashians.


Vad var din största framgång på jobbet 2013?
När jag fick ta över det administrativa ansvaret (en del av det). Känns jättekul!


Något du önskade dig och fick?
En ny lägenhet! Hade antagligen bott på psyket annars p.g.a störd granne så det var skönt att det löste sig. Mer jobb. 

Något du önskade dig och inte fick?
En del små materiella saker.


Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Firade dagen innan så på min "riktiga" födelsedag åkte jag till Stockholm för en kurs på Skarpö. Hade en toppendag med god mat och shopping. 


De bästa nya människorna du träffade?
Lina! Världens bästa person. Vi lärde känna varandra i typ mars men det känns som att vi känt varandra jättelänge. Skönt att ha hittat någon som är lika störd som jag.


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Sköta mig! Ta hand om mig själv också och inte bara alla andra. Spara mer. Sluta stressa över småsaker och aldrig mer fatta mina beslut kring andra människor och deras viljor. Jag ska vara den viktigaste i mitt liv. 



Inga kommentarer: