Leta i den här bloggen

måndag 16 augusti 2010

Welcome!

Välkommen till min "nya" blogg! Var så otroligt trött på den gamla designen så nu har jag fixat med en ny denna gråa morgon och jag blev riktigt nöjd :). Ska göra ett tappert försök att ta upp bloggandet på allvar nu igen, känner att jag har lite mer inspiration och blogglust nu än i våras.

Förövrigt håller jag på att sätta upp lite mål. Jag har delat upp dem i yttre och inre mål (seriöst, jag vet) och eftersom utsidan alltid är lättare än insidan att handskas med har jag börjat med dem. Ska ta tag i träningen i höst ordentligt nu, inga ursäkter. Den här veckan har jag mjukstartat med promenader varje dag, allt ifrån 30 min till 1,5 timmar. Känns skönt tycker jag. Annars ser höstens mål ut såhär:

- Träna något roligt 2-3 gånger i veckan, ska försöka hitta någonstans att rida eftersom det är min favorit motionsform.

- Promenera minst en timme 2 gånger i veckan

- Äta hälsosamt i veckorna och inte dricka någon alkohol "i onödan" utan spara det till speciella tillfällen.

- Cykla när jag ska någonstans istället för att ta bussen.

- Gå ner till min målvikt som är 52 kg innan jag fyller år (i november).

- Hålla den vikten och mina nya vanor och inte lägga av bara för att jag blir så nöjd med mig själv haha.


Det borde väl inte vara så svårt ;)

Nu ska jag se om jag får med mig en viss liten hund på promenad som varar längre än 40 min, finns fler som behöver få upp konditionen lite hehe.

//Lina

Inga kommentarer: