Leta i den här bloggen

torsdag 19 augusti 2010

Two things

Glöme ju svara på den här frågan häromdagen: 2 saker inte många vet om dig?

Håll i er!

1. Anledningen till att jag älskar att gå ut är:

Det finns de stunderna i livet som bara är riktigt riktigt roliga. Glada stunder. Där man blundar och skrattar och hjärnan vilar för en stund. Mina bästa sådana stunder är när jag är ute. Det är därför jag fullkomligt älskar att gå ut. Vissa tycker inte alls om det. Jag älskar det. Känslan av att hoppa in på en klubb och träffa ett gäng glada vänner redan i dörren. För att då och bara då passar hjärnan på att vila. När man hoppar i en soffa på en mörk nattklubb och ens favoritlåt dunkar i hela kroppen. Jag älskar känslan av att dra skämt med människor man inte känner men som ändå inte blir främlingar. Skrika så högt jag kan till valfri låt och snurra runt runt utan att någon tycker att jag är galen. När man går ut får man vara hur galen man vill. Skratta för högt, prata ännu högre och dansa som om ingen ser även om alla ser. Men ingen bryr sig. Man får ha roligt.

Det här hittade jag på Michaela Fornis blogg och det va så bra så jag gör inte ens ett försök till att skriva det med egna ord. För det här är så exakt.

2. Anledningen till att jag flyttade tillbaka till Västervik är att jag inte riktigt vet vad jag ska göra av mig själv och mitt liv så jag tänkte försöka komma på det. Och det känns lika bra att göra det här där jag känner mig hemma än att dra iväg till nån annan stad. Sen kan jag ju säga att det absolut inte är för evigt. När jag har pluggat klart tänker jag försöka hitta ett jobb utomlans. Annars blir det Stockholm eller Göteborg, kan aldrig bestämma vilken stad jag gillar mest. Men jag är klar med småstäder och många av människorna i dem.

So now you know.

//Lina

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du slutat på ditt program då? tagit en paus?

Kaos-Lina sa...

Nej jag ska plugga 1 termin på distans eftersom vi hade en valbar termin. Så jag valde lite olika internet-baserade kurser.