Leta i den här bloggen

måndag 23 augusti 2010

Tips?

Jag älskar när jag får tips på bra smink eller skönhetsprodukter i bloggar, det är därför jag gärna tipsar andra om produkter som jag gillar. Givetvis passar inte allt alla men ändå :). Nu däremot är det jag som vill ha tips på lite bra grejer som om någon av er har tips på ett perfekt rouge, ett läppglans som faktiskt ger fylligare läppar eller en sjukt bra inpackning eftersom mitt hår ser ut som jag vet inte vad nuförtiden.

Vore kul med lite sjyssta budget-tips eftersom min ekonomi rent ut sagt suger just nu. Men även dyra tips är välkomna :)

//Lina

2 kommentarer:

Lina sa...

Okej här kommer lite tips från en Lina till en annan;) :

Bra Rouge: Jag använder H&M:s egna rouge :dazzling peach! superfint aprikosfärgat och håller bra, ser fräscht ut till alla makeuper!

Bra läppglans: Make Up Stores lipgloss "Ego". Skitsnyggt,ger värsta läpparna och reflektera snyggt. Ett annat tips för att trolla fram större läppar, eller en illusion av större läppar är att lägga lite highlighter eller någon vit/ljus skugga precis ovanför läppen vid amorbågen, vilket ger läpparna mer "plut" och man kan även lägga en skugga på mitten av underläppen från djupet och ut vilket förstorar läppen. Jag använder highlighter på kunderna...

Bra hårinpackning: Elvital eller va de heter tycker jag e bra, prova annars en superbrqa och billig huskur: OLIVOLJA! jag brukar dränka in mitt torra burr i det då och då och sova med det över natten och sen tvätta ur det dagen efter,...blir superglansigt och reparerat!

lycka till!!puss o kram

Kaos-Lina sa...

Tack för tipsen! Ska testa olivolje-inpackning ikväll :) Alltid kul att testa billiga huskurer!