Leta i den här bloggen

fredag 23 januari 2015

Planer

Skulle publicerats igår kväll men var för trött och råkade trycka på "spara" istället för "publicera".

Godkväll!

Sitter och gör lite planer såhär efter ett avslutat kvällspass på Gränsö. Planer som rör både jobb och privat. Mina jobbplaner är nog inte särskilt intressanta för någon annan än mig själv men på det privata planet kan jag ju dela med mig av vad jag planerar för våren.

- Ta tag i min hälsa! Herregud, jag har nog aldrig rört mig så lite, ätit så dåligt eller stressat så mycket som jag gjort under den här hösten/vintern (bortsett från när jag började plugga). Nu ska det bli ändring igen.

- Jag ska försöka att komma ut och röra mig tre dagar i veckan, oavsett om det blir ridning, gymträning eller promenader. Det svåra för mig är att ge mig ut om det är mörkt. Hatar det. Men nu börjar det ju bli ljusare igen.

- Mer grönsaker, frukt och nyttig mat. Mindre halvfabrikat, fika och godis. Det är ju inte svårt egentligen och jag tycker ju faktiskt att en fräsch sallad är godare än en färdigrätt från frysdisken.

- Boka in mer tid med mina vänner. När jag jobbar så mycket som jag gör har jag varken haft tid eller energi till särskilt mycket annat. Men efter att ha gått en långpromenad med Lina i måndags och ätit lunch med Cajsa och Carolina idag så märker jag ju hur mycket jag saknat dem och alla andra som jag inte hinner träffa. Så nu ska jag bli bättre på att planera och boka in saker med mina fina vänner.

- Ha semester. Jag har tagit ut en veckas semester i februari och det ska bli sååå skönt. Jag ska inte åka någonstans utan vara hemma och ta det lugnt. Har bokat in ögonfransförlängning, ett frisörbesök och som avslutning en hotellweekend med min bättre hälft. Kan nog inte med ord förklara hur välbehövlig denna semestervecka är. Jag tycker så mycket om mina jobb men nu har det varit väldigt mycket ett tag så det ska bli underbart att ladda batterierna och komma tillbaka mycket piggare.

Inga kommentarer: