Leta i den här bloggen

måndag 7 juli 2014

Inte på topp

Hej! Idag börjar min sista semestervecka vilket gör mig lite stressad. Inte för att jag inte vill tillbaka till jobbet utan för att jag inte har hunnit med allt jag ville göra när jag var ledig. Hade flera projekt med lägenheten som jag inte ens har börjat på.

Är inte på topp idag alls. Jag blev ju biten av en av mammas katter i fredags (helt och hållet mitt fel) och eftersom den hade en infektion så går jag på penicillin för att bettet inte ska bli infekterat. Ont gör det i alla fall för det är inget litet bett. Sedan var jag otroligt klantig igår och slog i ansiktet i en vass kant på en skåpsdörr i badrummet så nu har jag ett snyggt 2 cm skärsår i överläppen också. Ser på riktigt inte klokt ut.

Så idag har jag en "sitta hemma och tycka synd om mig själv dag". Har varit ute och solat en stund men ska inte vara för mycket i solen när jag äter antibiotika så det blev bara en timma. Nu ska jag städa upp lite här hemma och sedan har jag inga direkta planer. Hämta en surfplatta hos familjen Dunger-Svensson som jag ska få låna. Funderar på att köpa en när min dator lägger av (hoppas att den klarar sig till hösten) så jag ska testa hur jag trivs med den.

Nu är mitt kaffe klart så jag ska försöka dricka det utan att min läpp spricker ännu mer. Kul projekt.

Hoppas att ni har en bättre dag än jag.

Inga kommentarer: