Leta i den här bloggen

onsdag 19 september 2012

Lång uppehåll

Jag vet, det har varit ett sjukt långt uppehåll på bloggen. Av olika anledningar, dels har jag inte velat sitta här och gnälla om allt elände och dels har jag inte haft nån dator eftersom den gick sönder.

Men nu är lilla datorn på lagning och jag har fått låna en från elgiganten så nu har jag inga ursäkter längre. Är inte lika eländig heller, så inläggen kanske är lite roligare att läsa.

Har kommit fram till att jag ska starta en ny blogg sen när jag får tillbaka min dator (känner mig inte så hemma på den här och internet är skitsegt) som inte är lika privat som denna är och har varit. Jag tänkte först sluta helt men jag tycker ju att det är så kul att skriva av mig lite så jag kommer att fortsätta.

Min nästa blogg kommer att handla om mina intressen: Skönhet, träning, ridning och en del annat. Däremot kommer jag aldrig mer att skriva om mitt privatliv. Den senaste tiden har jag märkt vad som händer när man öppnar dörren lite för mycket, man släpper inte bara in fina människor utan en hel del andra också.

Jag har nog aldrig förvånats så mycket över människors beteenden som under de senaste veckorna. En del överraskar positivt och bryr sig mer än man anade och vissa vill bara utnyttja situationen för egen vinning. Utan att skryta kan jag säga att jag har fått en hel del "erbjudnaden" under den här tiden. Från både väntade och helt oväntade håll.

Tack för visat intresse men nej. Så har jag kännt ett antal gånger nu och jag förstår inte att det ska vara så svårt att fatta för vissa. Jag vill ju inte vara elak men jag är verkligen INTE intresserad av att träffa någon ny. Varför skulle jag?

Tänk såhär: Någon ni känner har precis varit med om en alvarlig bilolycka och brutit alla ben i kroppen, fått några inre blödningar och kanske men för livet. Inte fan skulle du ringa upp personen när den håller på att tillfriskna och säga "hej, jag tänkte racea lite på autobahn, ska du med?". Inte helt lämpligt eller hur?

Just nu ska jag göra något som jag inte har gjort på väldigt länge. Kanske aldrig. Jag ska fokusera på mig själv, vad jag vill och vad jag mår bra av. Jag har redan börjat med vissa små saker och fler ska det bli. Jag tänker inte bli en sån som hoppar från det ena förhållandet till det andra utan att ta reda på vad jag egentligen vill få ut av livet.

Den viktigaste personen i mitt liv är jag.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Härlig inställning gumman!
skönt att läsa!

Thea sa...

Låter bra Lina! :) hur går de med hästarna? Har du kommit igång igen?