Leta i den här bloggen

onsdag 19 september 2012

Höstenkäten

Gick in hos Quetzala och snodde en höstenkät. Bara för att ha något att göra medans tvätten tumlar färdigt.

1. Känner du dig spirande lycklig och glad nu när hösten är här?
Eh, nej det gör jag inte. Borde man göra det?
 
2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Min kornblå mockajacka från HM. Älskar den!
 
3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?
Jag var så jävla lycklig i september förra året. Alltså verkligen. Jag hade massor av idéer och planer. Jag var kär. Hade fått förlängt vik på jobbet, ny lägenhet. Åkte till spanien och hade det nice. Allt var så bra.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?Jobbar, äter, städar, går promenader, hänger med familj och vänner.

5. Vad ska du ha för frisyr?
Jag ska faktiskt boka in en frisörtid till nästa eller nästnästa vecka. Är i desperat behov av förändring. Funderar på snedlugg, det va ett tag sedan.

6. Vad lyssnar du på för musik?
Mumford & sons, Melissa Horn, Winnerbäck. Det vanliga.

7. Vad läser du?
Game of thrones serien. Ska börja på 4:e boken snart. Längtar.

8. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
GlamGlow masken, underbar!

9. Vem är din stilikon just nu?
Gunilla Persson i Svenska Hollywoodfruar. Skoja, jag varierar hela tiden. Just nu vill jag se ut som en Victorias Secret modell. Funkar bra. Eller inte haha

10. Är du kär?
Ett stort pass på den frågan känner jag.

11. Hur många har du bokat i år?
Bokat? Känner mig som 100 år här. Legat med? I så fall 1.

12. Senast inkomna sms?
Nu är vi på Skavsta! Kram mamma

13. Ångrar du något i år?
Skojar du? Ångrar hela sommaren i stort sätt. Och en del innan det med.

14. Vad var bäst med sommaren?
Att jag fick jobba mycket och tjäna mer pengar, att jag fick hänga med mina fina bästa vänner så mycket, Cajsas examensfest.
 
15. vad var sämst med sommaren?
Eh, vädret!?! Att jag var trött och sur och gnällig så ofta. Det kunde ju uppenbarligen varit värre.

16. blev det som du tänkt dig?
Livet? Det blev allt jag inte hade tänkt mig och inte önskat mig heller.

17. vad önskar du dig?
Något jag aldrig kan få.


18. senast sedda film?
Försökte se Ocean´s eleven igår efter en sömntablett. Big mistake. Senaste hela filmen var väl Bröllopsfotografen i söndags.

19. senast köpta plagg?
En kornblå stickad tröja. Har snöat in på kornblått just nu.


20. Hur ser du på framtiden?
Jag har delat in min framtid i tre delar. Jobb, Fritid, Privatliv. På jobbfronten ser jag mycket positivt, har massa spännande saker framför mig och en riktigt bra känsla angående jobbet. Trivs såå bra.

När det gäller min fritid ser det väl ok ut, jag ska aktivera mig, börja träna igen och ta upp ridningen vilket ska bli kul.

Angående mitt privatliv eller känsloliv eller vad fan vi ska kalla det så är jag nöjd om jag kan få ihop en bra vecka. Om jag kan få lite lugn och ro. En vecka utan gråtattacker kanske? Det vore nåt.

Överlag så känner jag väl lite såhär: Jag bryr mig inte överdrivet mycket, framtiden kommer ju ändå och det är inte mycket att göra åt. Bara go with the flow och hoppas på det bästa.

Inga kommentarer: