Leta i den här bloggen

tisdag 25 augusti 2015

Tisdagsplaner och kaffeproblem.



Har varit såå produktiv idag. Eller inte. Jag hade en ambition om att jag skulle få en del gjort idag men hittills har inget blivit som jag ville. Eller jo, jag fick till bilderna i de två senaste inläggen. De funkade inte innan men nu syns de.

I övrigt hade jag tänkt boka in en körlektion men där var det lunchstängt och så tänkte jag anmäla mig till ridlektioner men där svarade ingen. Så trist. Men jag får försöka senare. Resten av mina projekt får vänta till imorgon.

Var så sugen på kaffe nyss och bryggde för ovanlighetens skull en kopp i kaffebryggaren. Jag tycker att det känns så onödigt att bara göra en kopp till mig själv. Hemma har jag ju en maskin med kapslar så då går det snabbt och smidigt att fixa till en kopp. Men nu är jag hemma hos Robert och då är det kaffebryggare som gäller.

Hur som helst så satte jag igång kaffebryggaren, plockade ur och i disk i maskinen och såg fram emot mitt kaffe. Jag har ju knappt kunnat dricka kaffe på hela sommaren pga min dumma mage men nu kan jag unna mig en kopp eller två om dagen.

Vad tror ni jag upptäcker när jag precis hällt upp kaffet och öppnar kylen för att ta fram mjölk. Den är såklart slut. Dålig stämning är bara förnamnet. Förstår inte hur jag kan glömma att köpa mjölk. Särskilt inte eftersom jag upptäckte att den var slut redan i söndags och jag har handlat två gånger sedan dess. Min hjärna är verkligen inte med ibland.



Efter den oerhört spännande kaffehistorien ska jag fixa till mig och gå in till stan. Ska hem och tvätta (trist) och ikväll ska jag, Cajsa och Linnéa ut och gå ute på Lillön. Det ska bli så skönt. Jag rör mig så skandalöst lite nuförtiden.

Vi hörs imorgon!

Inga kommentarer: