Leta i den här bloggen

måndag 24 augusti 2015

Lugn helg och ny vecka

Hello!




Den här helgen har varit väldigt lugn och väldigt mysig. På lördagen var jag bara hemma. Städade lite, låg ute i solen och läste och låg i soffan och tittade på Modern Family.

På kvällen gick jag hem till Cajsa och åt middag med hennes familj. Jättetrevligt och väldigt god mat, precis som vanligt. Dock förlorade jag och Cajsa i "När och fjärran" men det kan jag leva med.

Eftersom Robert var på bröllop hade jag tänkt sova hemma men kom på att det var roligare att överraska honom och sova i piperkärr istället. Så Cajsa var snäll och skjutsade dit mig. Stackars R höll på att få en hjärtinfarkt när det låg någon i hans säng när han kom hem. Men sen blev han såklart glad.

Söndagen var också en lugn dag. Jag gjorde i ordning i uterummet, tog bort alla växter som gjort sitt och städade lite. Vi fikade med Anders innan han åkte hem igen och vi tog en promenad/cykeltur med barnen. Elliot lyckades cykla själv, så kul.

Kvällen spenderades i soffan med popcorn och tre avsnitt Walking Dead. Så himla spännande serie! Om jag hade varit en nagelbitare hade jag inte haft några naglar kvar.

Dagen idag började med att jag åkte in till stan med Robert på morgonen och precis när jag gått in genom porten så upptäcker jag att jag har glömt nycklarna. Så det var bara att vända tillbaka till piperskärr och hämta dem. Onödigt men ganska mysigt att åka bil ihop en stund till.

När jag kom hem sov jag en stund till i soffan och efter frukosten har jag sorterat lite smink, dragit igång en maskin disk och nu dricker jag kaffe och läser bloggar. Har tänkt att jag ska gå ut på en promenad snart och lyssna på det senaste avsnittet av min favoritpod, Tvillingpodden! Så rolig! Men inget för känsliga eller pryda lyssnare.

Inte världens mest händelserika dag men det är ju meningen att jag ska ta det lugnt och stressa ner. Jag ska börja jobba igen i slutet av veckan, det ska på ett sätt bli skönt att komma tillbaka och fylla dagarna med något mer än serier och promenader men samtidigt är det lite jobbigt att gå från att inte ha några måsten eller tider att passa, till att ha två jobb att anpassa livet efter. Men det ska nog gå bra.


Inga kommentarer: