Leta i den här bloggen

torsdag 20 augusti 2015

Önskelista, inredning


Eftersom jag har spenderat så otroligt mycket tid i soffan med surfplattan/mobilen så har jag lyckats hitta väldigt mycket fint i inredningsväg. Jag har ju tur som har två hem att fixa i så det finns hur mycket som helst att spana in.

Dessa 5 saker står just nu överst på min önskelista. Två av dem kommer förmodligen att få flytta in hos mig inom en snar framtid.


1. Lampan "Buddy" från Ellos

                                                                 


Hur fin är den här lampan? Jag älskar den. Den har allt, äkta marmor, mässing och vit skärm. Det enda minuset är priset på 1 599:-. Det älskar jag inte. Men man lever bara en gång.


2. Mattan "Seattle" från Ellos



Jag har velat ha en vit, vävd matta till mitt vardagsrum hur länge som helst. Den här är perfekt.





3. Grå kuddar från Louise Smaerup
Louise Smaerup Kudde Ull 50×80 cm Ljusgrå





















Jag ligger ofta och läser/instagrammar/facebookar i sängen hemma hos Robert och trots att vi har en mjuk sänggavel så är det inte superskönt att sitta lutad mot den. Så dessa stora kuddar i ull skulle gärna få agera ryggstöd.




4. Lampa från Oriva

                            Kristallboll Mässing Fönsterpendel


Så himla söt liten lampa som jag mer än gärna skulle hänga upp i mitt vardagsrumsfönster. Eller sovrumsfönster.


5. Sängbord "Smögen" från Mio


Smögen




Jag och R har letat sängbord sedan April. Vi hittar inga. Men nu har jag fastnat för dessa (som är de första vi tittade på). Lagom höga och väldigt snygga. Och liiite för dyra. Men om jag är riktigt snäll kanske ;)


Inga kommentarer: