Leta i den här bloggen

måndag 14 oktober 2013

What's up buttercup?



Jag vet att den här bloggen knappast vinner några priser för sina frekventa inlägg, men ett inlägg då och då är ju bättre än att lägga ner helt, eller vad tycker ni?

Sedan sist har jag bland annat hunnit med att åka på kurs på Systembolagets kursgård på Skarpö. Började med att bo en natt på Hotel Rica i Stockholm, älskar deras frukostbuffe.


Sedan blev det tre intensiva och lärorika dagar med Fördjupad Vinkunskap, har lärt mig massor och provat hur mycket som helst. Fantastiskt kul.



Nu då? Ja, livet rullar väl på som vanligt. Inget speciellt händer på ett par veckor, sen åker jag tillbaka till Skarpö på en ny kurs eftersom jag fått en ny "roll" på jobbet som administrativt ansvarig. Jättespännande och lite nervöst men jag har ju önskat mig mer kontorsjobb så jag är jättenöjd. Det känns bra på jobbfronten nu.

Något som känns mindre bra är att jag slappat till mig med träning/mat så nu borde jag verkligen skärpa till mig. Jag har slutat vara besatt av vad jag väger men när typ inga kläder sitter bra är det dags att göra något. Steg 1 är att sluta med allt "skräp". På senaste tiden har det blivit alldeles för mycket godis och sötsaker. Har haft en period när jag varit helt besatt av flingor men det får det vara slut med nu.

Träningsmässigt har det blivit en del promenader med Malin på kvällarna, men det är svårt att få till bra rundor när det blir mörkt så snabbt. Kör yoga en gång i veckan på jobbet (en kollega instruerar) vilket jag gillar supermycket. Ridning har det tyvärr inte blivit jättemycket av den senaste tiden eftersom Gillie varit skadad. Men nu ska hon sättas igång igen så förhoppningsvis blir det mer under hösten.

Ifall någon är intresserad kan jag visa dagens mat-planering:

Frukost: Kesella med hallon och solrosfrön

Lunch: Äggröra och bacon med sallad

Mellanmål: Proteinshake, äpple och kaffe

Middag: Färsbiffar, potatis (1-2), sås och sallad

Kvällssnack: 1 ägg och ½ avokado

Ska verkligen försöka hålla mig ifrån socker idag, det är ju alltid det jag har svårast för. 

Träningsplan för veckan:

Måndag: Powerwalk, 100 situps

Tisdag: Yoga

Onsdag: Rida

Torsdag: Powerwalk + 100 situps

Fredag: Vila

Lördag: Powerwalk

Söndag: Rida + Powerwalk

Hoppas verkligen att jag lyckas hålla detta nu, brukar ju alltid bli sjuk eller få jobba 12 timmars dagar när jag tänker ta tag i mig själv. Men förhoppningsvis blir det som jag vill nu. Satsar på att tappa ca 2,5 kg till den tredje november när jag fyller år. Det borde gå!

Nu kör vi!

Inga kommentarer: