Leta i den här bloggen

tisdag 1 december 2009

Exercise.

Jag har ju gått och blivit träningsnarkoman på gamla dagar. Not! Men lite mer fit tänkte jag bli, är så trött på att inte orka nåt, inte komma i vissa av mina favoritkläder och känna mig allmänt obekväm. Eftersom jag är den jag är kommer jag aldrig att bli en rakt igenom hälsosam människa, jag tycker alldeles för mycket om skräpmat och godis (för att inte tala om all alkohol :P)för att lägga av med allting, men minska på det ska jag i alla fall lyckas med. Jag tänker att det bästa är att sätta upp delmål och ett huvudmål så det har jag gjort, men ni får inte veta vad ;). Däremot kan ni få se min planering, jag planerar varje vecka individuellt beroende på hur mycket tid jag har och vilka pass som körs på gymmet, såhär ser vecka 49 ut:

Måndag: Promenad 1 timma
Tisdag: Ridning 1 timma
Onsdag: Promenad 1 timma + core 25 min/bodypump 1 timma
Torsdag: Bodypump 1 timma
Fredag: Promenad 40 min
Lördag + Söndag: Vila ev. cykelturer om jag ska nånstans

Utöver detta cyklar jag några kilometer (minst) varje dag men det räknar jag inte in.

själva kosten gör jag inte så mycker åt förutom att försöka äte lite mer hälsosamt på helgerna och låta bli socker så mycket som möjligt i veckorna. alkoholen ska det också dras ner på, 1 dag i veckan får räcka om det inte är speciella omständigheter ;).

Får se hur detta går hörrni :)

//Lina

Inga kommentarer: