Leta i den här bloggen

torsdag 2 oktober 2008

Shopping dag :)

Är på mycket bättre humör idag. Det varierar ju rätt rejält som ni vet mina kära vänner :)

Har tagit det rätt lugnt senaste dagarna p.g.a min fot men idag tyckte jag att det va dags att röra lite på mej, blir ju sjukt rastlös annars. Det blev en shoppingrunda på stan där ett nytt grått linne med knappar fram, en cremefärgad tunika, nya mysbyxor och vita over-knee strumpor inhandlades på H&M. En ny kajal blev det också.

Tyvärr orkade inte foten gå hela vägen hem i 8 cm klackar så det blev bussen halva vägen hehe.

Nu sitter jag och glor på TV och ska börja packa inför min hemresa imorn. Ska bli nice att träffa alla igen. Kom nyss på att jag saknar min syrra konstigt nog, ska nog köpa nåt fint till skitungen innan jag åker.

Har kommit på 5 mål som jag ska klara av i oktober:

1. Få G (minst) i mina kurser och arbeten
2. Planera och organisera min tillvaro
3. Komma iform och gå ner de 4 semester kilona som jag dras med
4. Sluta impulsköpa onödiga saker
5. sluta stressa upp mig över småsaker

Tänkte utvärdera i slutet av oktober och se hur det gick.

Nu ska jag gå och fixa en kopp lingonthe och se ett avsnitt av Playa del Sol innan det är dags för mina 100 kvälls situps ;)

Ha det bra!!!

Puss Lina

1 kommentar:

mimmi sa...

Jag önskar att jag bara kunde skriva ett BRA JOBBAT.. men jag måste.. måste.. förlåt mig nu, men det är inte rimligt att sätta upp som mål att gå ner 4 kg på en halv månad. Var rädd om dig.. det kan vara skadligt att göra fel.. äta fel.. göra 100 situps varje dag kan leda till att du tröttnar efter ett par dag.. var snäll mot dig själv ge dig själv en chans att tycka att det är trevligt också. Din mållista känns mest ångestladdad och tvångsmässig. Skriv upp ett par saker som du kan tillåta dig att köpa istället för att bara säga STOPP. Gör 25 situps varannan dag, 50 varannan och 100 på helgerna. I love you! Jag är rädd om dig.. du kan ju faktiskt välja att bara skita i mina råd också. Jag älskar dig ändå för du är bäst!!