Leta i den här bloggen

måndag 6 januari 2014

Trettondagsafton!

Eller är det Trettondagen? Vet inte, hur som helst så är det röd dag och jag är ledig. Har tagit det lugnt hela dagen eftersom jag varit förkyld så länge nu. Men idag känner jag mig frisk igen, bara lite snorighet kvar.

Om en stund ska jag hem till Cajsas föräldrar och fika. Det ska bli så himla mysigt, det var alldeles för länge sedan jag var där och hälsade på.

Ikväll står byrå-rensning på schemat. Tog tag i badrumsskåpet igår och är beredd att hålla med alla män som någonsin öppnat det, Så jävla mycket skit! Slängde 70% av allt som fanns där. Målet med mina två byråer är att göra mig av med hälften. No mercy!

Ser ni att jag tar min rensning på allvar? Haha.

På träningsfronten har jag bokat in tre ridpass på min numera friska häst. Så Tisdag, Fredag och Söndag är riddagar denna vecka. Sedan tänkte jag få till en långpromenad på Onsdag också och eventuellt en på Lördag. Jag får se hur kroppen känns. Vill inte få tillbaka förkylningen.

Ska väga mig idag också för första gången på ca 2 månader. Lär väl deppa ihop när jag ser siffran men det är bara att ta tag i eländet. Till sommaren ska jag vara i mycket bättre shape än nu, det bara är så. Jag vet att ALLA säger det men jag vet att jag kan ta tag i mig själv.

Målet till sommaren (1 Juni) är att gå ner till 54 kg (tror att jag väger ca 58 nu) och hålla mig där. Är trött på att pendla så mycket som jag gjort det senaste året. Sedan vill jag börja springa och lära mig att tycka om det. Jag tycker i nuläget att det är skittråkigt eftersom jag bara får ont i benhinnor och fötter men med ett par bra skor ska det nog gå bättre. Någon som har tips på bra och hyfsat billiga löparskor?

Nu ska jag hur som helst gå och fixa en sen lunch för jag håller på att dö av hunger. Tror att det får bli omelett och sallad till.

Ha en bra Trettondags-vad-det-nu-är!

Inga kommentarer: