Leta i den här bloggen

lördag 1 juni 2013

Ta tag!



Hej! Det här med att jag har blivit en sån där tråkig bloggare som skriver ett inlägg varannan vecka? Hur dåligt? Jag tycker ju själv att sånt är så himla trist men alltså, jag har inte tid. Eller, ok jag har väl haft en och annan halvtimme som jag kunde slängt ihop ett inlägg på men det har inte funnits någon motivation.

Missförstå mig inte, jag gillar att blogga och dela med mig av min vardag men på något sätt har jag börjat tycka att det är lite jobbigt att dela med mig av allt hela tiden. Egentligen skulle jag vilja ha en helt ny blogg men är för lat för att fixa. Skulle vilja basera den mer på bilder också men har ingen kamera. Ni hör ju! Inte upplagt för succé direkt.

Men jag kan ju uppdatera er på vad som händer, vet ju att det är en del som är nyfikna på mitt lilla liv.

Jag jobbar, 80%, jag rider Gillie ca 3 dagar i veckan, går långa promenader på minst 5 km ungefär lika många dagar. Försöker sköta min kost men det går så jävla dåligt haha. Köper hem en massa nyttigt men hinner sällan laga så lever mest på färdiga sallader, mackor och ägg. KAN inte sluta med godis och fikabröd. Är eventuellt ett hopplöst fall. Är sugen på att gå ut och springa men idag säger kroppen stopp. Jobbade 7.50 - 18.45 igår, somnade 01.00 och gick upp igen 06.00 och rev av ett 7,5 timmars arbetspass. Inget dåligt tempo på jobbet dessa dagar heller, hade nyhetslansering idag och ALLA ska visst grilla haha. Så nu har jag världens huvudvärk och vill mest ligga i soffan och kolla Pretty Little Liars. Såå bra serie!

Mina renoveringar har jag skjutit upp till semestern, orkar inte komma hem till måleri-kaos om dagarna så det får vänta. Någon som är sugen på lite lättare målnings och tapetseringsjobb (1 vägg ca 160 cm), säg till. Betalar givetvis. Annars trivs jag bra i lägenheten, den är verkligen den bästa jag bott i.

Semesterplaner? Nej, inte några avancerade. Ska hälsa på världens bästa vän i Stockholm ett par dagar och funderar på någon mer inrikes resa. Det får bli vad jag har råd med helt enkelt. Mest ser jag fram emot att ta det lugnt och njuta av att vara ledig. För jag behöver verkligen det nu. Räknade ut häromdagen att jag inte varit ledig längre än en vecka sedan 2008. Har aldrig haft en betald semester så det ska bli otroligt skönt.

Något mer ni vill veta? Ja, ni vill veta om jag träffat nån man. Det vill ALLA veta verkar det som. Svaret är nej, så nu behöver ingen spekulera. Ibland undrar jag om mitt singelliv stör andra mer än mig själv, jag trivs bra som singel även om jag såklart inte skulle tacka nej om drömmannen ringde på dörren. Är fortfarande så blåögd att jag tror att det finns en drömman där ute. Grejen är att om man vill dejta mig måste man anstränga sig lite. Jag fattar liksom inte hintar så klarspråk tack. Hur kul vore det inte om någon kom fram och sa som min vän Lina "Hej, du är fin. Vi borde dejta." Nu sa hon ju inte det till mig, utan en man såklart.

Själv får man ju mest erbjudanden av äldre herrar på jobbet. Kul, men inte riktigt min kategori kan man ju säga. Sen är jag ju inte världens smidigaste själv heller, jag borde nog också öva på mitt klarspråk tror jag. Är svindålig på hela "spelet", tror att jag har koll, att jag kan läsa av situationen och är hur charmig som helst tills någon ställer fram en 6:a tequila och jag antingen berättar mitt livs historia (svintråkigt), blir buren hem (charmigt, verkligen) eller kommer ut som lesbisk (Alltså, VART kom det ifrån? Jag fattar inte) så nu lägger jag ner. Måste ju framstå som sinnessjuk för alla normala killar haha.

Viiiiilket sidospår....

Det jag egentligen skulle skriva om var att jag på allmänhetens inrådan har en lugn hemmakväll. Kände faktiskt inte för att gå ut ikväll ändå, vädret suger och jag är tröttare än jag vet inte vad. Och det ska bli så skönt att vakna imorgon och inte behöva spärra några kort, polisanmäla försvunna ägodelar eller reda upp några katastrofer. Senaste helgerna har ju verkligen varit spårade. När man kommer hem kl 5 på morgonen, till ett kaos, efter att ha suttit större delen av kvällen på akuten och även fått leta hela staden runt efter sin väska (med mobil och plånbok i ) då vet man att det är dags att ta det lugnt haha. Kan väl tillägga att jag faktiskt inte ställde till med något av det själv utan snarare styrde upp det hela, men ibland blir det som det blir. Som sagt, en lugn och trevlig filmkväll är vad jag ser fram emot ikväll.

Tack för att ni läste en hel roman. Nu ska jag se nästa avsnitt av PLL och spöa min motståndare i wordfeud.

Puss på er!


Inga kommentarer: